Compromís aprova la seua adhesió al manifest de les associacions professionals d’art contemporani en contra de la pujada de l’IVA en la seua primera Comissió Permanent de l’Executiva Nacional.

El manifest, que el signen més de 13 associacions del gremi entre d’artistes, col·leccionistes i crítics d’art denuncien com han vist minvar els pressupostos destinats a cultura en totes les administracions públiques mentre l’IVA incrementa 13 punts (del 8 al 21%) i veuen com la situació de molts professionals del sector es  precaritza per la seua condició d’autònoms.

Per això, el portaveu de Compromís al Congrés dels diputats, Joan Baldoví, fa una crida a la participació a la concentració que tindrà lloc demà a les 20:00 hores davant del Museo Reina Sofía de Madrid.

Segons Baldoví “Açò suposarà el colp de gràcia per a la indústria cultural de l’Estat. Cal mantenir els esforços inversors en de la cultura perquè és una indústria clau en les societats modernes, a més d’un element decisiu de cohesió”

Per al diputat de Compromís en Els Corts, Josep Mª Pañella, “és un error plantejar les activitats culturals com a innecessàries o prescindibles”.

“Al País Valencià – ha subratllat Pañella- és el que ve fent l’administració del Consell des de fa més de tres anys i les conseqüències han sigut una reducció de més del 50 % de les ajudes i les inversions en la indústria audivisual, l’editorial, el teatre o les escoles de música, moltes de les quals ja estan en trànsit de desaparèixer”

Les conseqüències de la pujada de l’IVA més les ja històriques retallades poden portar-nos a escenaris més dramàtics ja que es tracta d’un dels sectors més productius en termes de PIB.

Una dada, només a el País Valencià, les societats musicals aporten al PIB valencià entorn de 60 milions d’euros i donen treball a més de 2.600 músics.