El grup parlamentari Compromís ha mostrat el seu rebuig al Decret de Plurilingüisme aprovat hui en el Ple del Consell. Segons ha assenyalat el diputat de la coalició Josep Maria Pañella “este decret ha estat aprovat pel govern del PP d’una manera prepotent fent oïdes sordes al que se li proposava al respecte des de tota la comunitat educativa i suposarà la marginació del valencià del nostre sistema educatiu”.

Per a Pañella “este Decret suposa una vulneració dels objectius que marca la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià ja que no garanteix la competència lingüística de l’alumnat en la nostra llengua al final dels cicles educatius obligatoris”.

“Este decret parteix des del fals posicionament de considerar que el valencià i el castellà estan en igualtat de condicions de normalitat lingüística en el nostre territori, cosa que no és certa, ja que el valencià tot i ser llengua oficial està minoritzada i en desequilibri, sent imprescindible afavorir mesures que garantisquen l’aprenentatge i el coneixement de la llengua en el nostre sistema educatiu, així este decret suposa un clar retrocés respecte a la situació actual”.

Pañella ha lamentat que “la política educativa del consell es faça d’esquenes a tot el sector educatiu, i no tinga en compte els posicionaments ni dels sindicats, ni de la Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes, ni d’organitzacions com Escola Valenciana”.