El síndic de Compromís, Enric Morera, ha fet una valoració positiva dels resultats de l’enquesta del CIS feta pública hui que mantenen a la coalició en una estimació de vot del 0,8 de tot l’estat i assenyalen un increment substancial de la intenció de vot directe cap a esta formació.

La intenció de vot directa cap els dos partits majoritaris, PP i PSOE, ha sofert una importantíssima davallada i conjuntament ja no sumen la majoria social, la qual cosa marca una clara tendència contra el bipartidisme com a responsable de la difícil situació econòmica que patim.

Segons Morera “amb estes dades es confirma que Compromís va a més, els números del CIS diuen que som l’alternativa progressista i solidària per a poder eixir de la crisi”.

En quan a la caiguda de l’estimació de vot dels dos gran partits, Morera considera que “les formacions que han decidit servir al sistema, a la economia monetària i especulativa no reben el suport de la ciutadania i per això estem contents de constatar que Compromís som l’alternativa necessària a eixes polítiques d’austeritat que està posant en marxa la dreta, que ofeguen el creixement econòmic”.