El diputat de Compromís en les Corts Valencianes, Fran Ferri, ha lamentat que el portaveu “provisional” del Partit Popular, Rafael Maluenda, haja anunciat que veu inviable la proposta de la coalició per a reformar la Comissió de Peticions i convertir-la en un altaveu de les demandes ciutadanes.

Al voltant de la reducció de comissions plantejada ara pel grup Popular, Ferri ha afirmat que Compromís està obert a eliminar alguna comissió, com la de Noves Tecnologies, “però no altres que tenen un major nivell d’activitat com ara la de la Dona i Igualtat, o la de Drets Humans. A més, des de Compromís reclamem que aquesta mesura vaja acompanyada d’una reforma global del reglament que agilitze el funcionament de la resta de comissions, garantisca la funció de control sobre el Consell a través de les preguntes i peticions de documentació que el govern de Fabra es nega a enviar a l’oposició, i introduïsca mecanismes de participació ciutadana i transparència en el parlament valencià”.

Per a Ferri, “el que n’hi ha darrere d’aquesta proposta són les poques ganes de treballar del grup Popular que davant la necessitat de reduir la despesa opten per eliminar les comissions, en lloc d’eliminar les retribucions d’aquelles comissions que no es reuneixen. Compromís té iniciatives de fa dos anys que encara es troben en cua per la desídia de la Mesa de les Corts que es nega a convocar amb més freqüència les comissions. Fins ara moltes comissions han existit únicament per a que alguns diputats dels partits majoritaris tinguen un sobresou. Cal anar més enllà en la reforma i incloure l’obligació de complir l’ordre del dia en la resta de comissions, i que aquestes siguen convocades automàticament quan compten amb un determinat número d’iniciatives presentades”.

Ferri, també ha afegit que ara que el Partit Popular “es mostra favorable a reformar el reglament, cal aprofitar l’ocasió per a incloure un apartat de transparència, que garantisca que la ciutadania puga conèixer tota la informació de la cambra així com el nivell d’activitat de cadascun dels diputats”.

Per últim, el diputat de Compromís ha expressat el malestar de seu grup per la no convocatòria de comissions en la primera setmana de setembre.