El diputat de Compromís, Juan Ponce, ha registrat una sèrie de preguntes en Les Corts dirigides al Consell per a conéixer els motius pels quals no s’han satisfet les necessitats d’equip i material del cos d’agents mediambientals de la Generalitat.

Segons ha assenyalat Ponce “el passat mes de juliol, després dels incendis produïts a Cortes de Pallars i Andilla, la conselleria de Medi Ambient demanà als representants sindicals del cos d’agents mediambientals de la Generalitat un llistat de necessitats d’equip i material, és de suposar que amb l’ànim de proveir-los per a què puguen desenvolupar millor la seua tasca”.

L’encàrrec va ser molt ben acollit pels agents, doncs porten anys cridant l’atenció de l’administració respecte a la precarietat dels seus mitjans i de fet, aquest llistat ja havia sigut remés a la conselleria en nombroses ocasions per iniciativa sindical, en tractar-se d’una qüestió urgent.

“Transcorregut un mes llarg des que Medi Ambient rebera el llistat de necessitats, amb la tragèdia succeïda a Torre de les Maçanes pel mig, la conselleria encara no ha donat senyals de vida respecte a les encomanes sindicals”, ha assenyalat Ponce.

“És per açò que des de Compromís ens dirigim al Consell per saber perquè els agents mediambientals no han rebut cap resposta de Medi Ambient, si al final es realitzarà eixa provisió de material i quan es preveu fer-ho”.

Per a Ponce “és una gran irresponsabilitat per part del govern del PP que no doten el cos d’agents mediambientals de tot el material que necessiten, la qual cosa dificulta la realització de la seua feina”.