El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha instat aquest matí, sense èxit, al ministre De Guindos a que diga la veritat a la ciutadania sobre si té constància de les noves imposicions que pot fer la “troica” a l’estat espanyol, igual que ho està fent en altres llocs, com Grècia o Portugal.

Baldoví ha partit d’una premissa palesa en els carrers i també en les enquestes: Ni el president del Govern ni el seu executiu generen confiança a la societat. I per a reforçar aquest argument, el diputat de la coalició valencianista, progressista i ecologista ha recordat la llarga llista de promeses incomplides pel PP: l’IVA, l’IRPF, l’amnistia fiscal, la supressió d’ajudes per a l’adquisició d’habitatges, la injecció de capital als bancs i l’abaratiment de l’acomiadament, entre altres incompliments.

El parlamentari de Compromís ha emplaçat al ministre “a dir la veritat a la gent, des del Congrés, per deixar-ne constància en acta, de si hi ha més mesures excepcionals exigides per la “troica”, com augmentar la setmana laboral, abaratir més l’acomiadament, augmentar l’edat per a la jubilació o tocar les pensions, com si està demanant en altres estats europeus”.

Les sospites del diputat de Compromís perquè la “troica”, a la qual ha definit com “la Santíssima Trinitat de les retallades i l’ofegament de l’estat del benestar”, aplique les mateixes mesures que a Grècia es basen que l’estat espanyol, “té el mateix índex d’atur i també un nivell similar de desocupació juvenil, i és fàcil que se’ns imposen els mateixos sacrificis i retallades socials i laborals que en el país hel·lè”.

En finalitzar el seu torn de pregunta i de rèplica, Baldoví s’ha mostrat “molt decebut amb la resposta del ministre, ja no com a parlamentari, sinó com a ciutadà, ja que avui De Guindos tenia una gran oportunitat per a dir la veritat que vol escoltar la societat i no ho ha fet. No sabem si Espanya haurà d’acceptar més retallades en drets laborals, socials i en el benestar social, com sí que està passant a Grècia i, no obstant açò, el ministre s’ha dedicat a traure pit, dient coses molt poc creïbles”.