Compromís lamenta que el Govern oculte a la ciutadania si acceptarà augmentar la setmana laboral, com exigeix la “troica” a Grècia

Publicat el en General

El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha instat aquest matí, sense èxit, al ministre De Guindos a que diga la veritat a la ciutadania sobre si té constància de les noves imposicions que pot fer la “troica” a l’estat espanyol, igual que ho està fent en altres llocs, com Grècia o Portugal.

Baldoví ha partit d’una premissa palesa en els carrers i també en les enquestes: Ni el president del Govern ni el seu executiu generen confiança a la societat. I per a reforçar aquest argument, el diputat de la coalició valencianista, progressista i ecologista ha recordat la llarga llista de promeses incomplides pel PP: l’IVA, l’IRPF, l’amnistia fiscal, la supressió d’ajudes per a l’adquisició d’habitatges, la injecció de capital als bancs i l’abaratiment de l’acomiadament, entre altres incompliments.

El parlamentari de Compromís ha emplaçat al ministre “a dir la veritat a la gent, des del Congrés, per deixar-ne constància en acta, de si hi ha més mesures excepcionals exigides per la “troica”, com augmentar la setmana laboral, abaratir més l’acomiadament, augmentar l’edat per a la jubilació o tocar les pensions, com si està demanant en altres estats europeus”.

Les sospites del diputat de Compromís perquè la “troica”, a la qual ha definit com “la Santíssima Trinitat de les retallades i l’ofegament de l’estat del benestar”, aplique les mateixes mesures que a Grècia es basen que l’estat espanyol, “té el mateix índex d’atur i també un nivell similar de desocupació juvenil, i és fàcil que se’ns imposen els mateixos sacrificis i retallades socials i laborals que en el país hel·lè”.

En finalitzar el seu torn de pregunta i de rèplica, Baldoví s’ha mostrat “molt decebut amb la resposta del ministre, ja no com a parlamentari, sinó com a ciutadà, ja que avui De Guindos tenia una gran oportunitat per a dir la veritat que vol escoltar la societat i no ho ha fet. No sabem si Espanya haurà d’acceptar més retallades en drets laborals, socials i en el benestar social, com sí que està passant a Grècia i, no obstant açò, el ministre s’ha dedicat a traure pit, dient coses molt poc creïbles”.

• Afsantamaria

Porque se esta ocultando en Valencia que existe una empresa llamada avapsa, la cual sigue realizando valoraciones de la discapacidad con nuestro dinero,en Beltrán baguena.. Cobrando mas que los trabajadores de los centros de valoración que no disponen de correo, tienen que pagarse su propio material ( post it, libretas, tippex) cuya instalaciones están en pésimo estado ( calle Arolas 1) y a los que presionan para que envíen trabajo a avapsa que están sin el….
    Teniendo psicólogos haciendo de subalternos, un trabajador social de conductor, pero con sueldos mayores que interinos y sin recortes