El grup parlamentari Compromís ha presentat en Les Corts Valencianes una proposició No de Llei per a instar al Consell a compensar la pujada de l’IVA cultural del 8 al 21% establida pel govern de Mariano Rajoy.

Segons ha assenyalat la diputada de Compromís, Mireia Mollà, “la cultura, a part de ser un tret identitari, és un motor de desenvolupament econòmic de primer ordre al País Valencià, ja que al voltant d’este sector articulen la seua activitat milers d’empreses i autònoms”.

Per a Compromís qualsevol ajuda a este sector no s’ha d’entendre com una despesa, sinó com una inversió de futur que ha de servir per revitalitzar la creació de nous jaciments d’ocupació i ampliar el mercat empresarial de la cultura.

Per a Mollà “grups de música, teatre, cine, espectacles i altres activitats d’una gran rellevància, com són les falles, fogueres o gaiates, es veuran afectades per la pujada d’este impost que suposa un nou entrebanc en la seua potencialitat com activitat empresarial pròpia del nostre territori, ja que la pujada desorbitada del percentatge de l’IVA a aplicar en els seus productes pot suposar la pèrdua llocs de treball i la continuïtat de moltes d’elles”.

D’esta manera la proposta de Compromís passa per què el Consell, dintre del seu àmbit competencial, articule línies d’ajudes concretes al sector cultural per a minimitzar i poder compensar l’augment desmesurat de l’IVA a la cultura, amb l’objectiu de mantenir un sector productiu de primer ordre a la nostra comunitat.

Segons Mollà “el President Fabra ha de replantejar-se el seu posicionament sobre esta mesura i atendre les reivindicacions que li plantegen també des de la recentment constituïda Plataforma Valenciana per la Cultura, ja que d’altra manera, assistiríem a la mort d’un sector, el cultural, ja ferit de mort per les conseqüències d’esta crisi econòmica”.