• Mónica Oltra: “És intolerable que les retallades castiguen a les famílies que més necessiten el suport de l’administració pública”.

El grup parlamentari Compromís ha qualificat d’inacceptables en una societat avançada els impagaments que el Consell està mantenint amb organitzacions que treballen amb xiquets i xiquetes amb discapacitats o amb dificultats d’aprenentatge, “que els estan portant a una situació que els aboca al tancament”.

En este sentit la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, ha mantingut una reunió a Massamagrell amb els responsables del Consorci Comarcal de Serveis Socials de l’Horta Nord, que agrupa a cinc centres, i que han anunciat un tancament de tres dies, des del proper dia 19, en protesta per què en el que portem de 2012 la Conselleria de Justícia i Benestar Social no els ha realitzat ningun pagament i els déu 757.239,60 €.

La situació financera d’esta entitat d’atenció als discapacitats és insostenible. Els treballadors no perceben les seues nòmines des del mes de juny, els usuaris dels centres no reben les ajudes per al menjador, ni el salari pel treball que realitzen, els proveïdors de menjador i neteja tampoc cobren pels seus serveis. En definitiva estos centres no compten amb els recursos necessaris per al manteniment del servei que estan oferint.

En una situació igual de dramàtica i també a l’àrea metropolitana de València, es troba el Patronat Intermunicipal Francisco Esteve, que atén a persones discapacitades de Paterna, Quart i Manises. Este Patronat compta amb quatre centres als quals des del govern valencià se’ls déu 1.400.000 euros.

Són més de huit mesos sense rebre cap subvenció pública al Francisco Esteve, on els cent treballadors, que porten tres mesos sense cobrar, continuen treballant i donant una atenció de qualitat als més de 200 usuaris. Però la situació en estos centres va a pitjor i ja és crítica.

Per a Oltra “el govern del PP ha abandonat completament els discapacitats, ja que estes situacions es repeteixen a la resta del territori valencià. Actualment perilla la viabilitat dels centres d’atenció als discapacitats, uns centres que aposten per la qualitat i una atenció digna als usuaris mentre l’administració pública del Partit Popular sembla que vol que estos centres funcionen com  ‘aparcadors’ de persones discapacitades”.

“És intolerable que les retallades castiguen a les famílies que més necessiten el suport de l’administració pública, per això mostrem el nostre absolut recolzament a les mobilitzacions que s’estan organitzant des del sector d’atenció als discapacitats”.

En eixe sentit des de Compromís s’estan presentant iniciatives en Les Corts per a exigir al Consell que, de comú acord amb les entitats del sector d’atenció a la discapacitat, s’establisca una forma de finançament estable i suficient, que permeta el manteniment i el normal funcionament dels centres, serveis i programes d’atenció a les persones amb discapacitat, i la consolidació i millora dels estàndards de qualitat que, amb gran esforç de familiars i treballadors fins ara s’han aconseguit.