Baldoví: “Els PGE confirmen les polítiques antivalencianes del govern central”

Publicat el en Economia i Ocupació

Per al diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, els nous pressupostos de 2013, a més d’injusts són, el producte de la política antivalenciana que s’orquestra any rere any, des del govern espanyol. Es tracta d’una estratègia de marginació continuada i indiscriminada que va començar amb Aznar, però que tant Zapatero com Rajoy han perpetuat i la feblesa amb la qual actua Fabra agreuja, amb escreix, eixa situació poc favorable per a les valencianes i els valencians”.

El passat mes de setembre es va anunciar en el Congrés dels Diputats que la inversió en el nostre territori es reduiria fins a un 35%, un fet que deixa en l’aire “moltíssimes infraestructures necessàries per a milers de ciutadans i ciutadanes i que, per contra, no ho són per al govern de Rajoy”.

Segons el parlamentari de Compromís, “malgrat que el cas de la A-3 és el més conegut, per haver-se guanyat les crítiques tant d’alcaldes del PP com del PSOE, aquest no és l’únic cas. De fet, encara no s’han finalitzat les variants de Benissa o de la Font de la Figuera i que amb els Pressupostos de 2013 sabem que tampoc es finalitzaran. A més, les connexions ferroviàries també són insuficients i les reivindicacions dels veïns, històriques. Tant és així que tampoc hi ha línies de Rodalia que unisquen Dénia-Gandia, Castelló-Vinaròs o Xàtiva-Alcoi, la qual cosa significa que la connexió entre les principals ciutats valencianes brilla per la seua absència”.

Baldoví ha advertit que des de Compromís, “tornarem a presentar totes les esmenes que ens envien companys i companyes de totes les comarques per a reivindicar eixes inversions que són necessàries i que afecten al benestar i la riquesa de les valencianes i els valencians”.

• remigio III

Caldria que es fes palès les inversions de l'Estat al nostre País , per tal de situar-nos respecte a les altres nacionalitats : Igual que passa amb els catalans. Deuríem de saber el cost econòmic que tenim per estar sotmesos a Madrid. Caldria, si mes no, que situarem les pèrdues del nostre País per la falta del Corredor de la Mediterrània de manera que vincularem la industria i els industrials del nostre País amb les possibles respostes.