La portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, ha presentat en Les Corts Valencianes una bateria de peticions de documentació per a què el Consell esclarisca la relació entre l’Institut Valencià d’Art Moder (IVAM) davall la direcció de Consuelo Císcar i el cap de la xarxa de blanqueig de capitals de l’operació Emperador, Gao Ping.

Segons ha assenyalat Oltra “exigim que el Consell aporte tota la documentació sobre la relació entre l’IVAM i este galerista d’art, que segons pareix ha sigut bastant fluida en forma de compra d’obres d’arts i organització d’exposicions tant a València com a Xina”.

“La relació amb el cap de la xarxa de blanqueig afegeix més ombres a la nefasta gestió de Consuelo Císcar al front de l’IVAM, per això reclamem al govern del PP que de manera immediata facilite la documentació per a conéixer si hi ha alguna irregularitat en tot este assumpte”.

En concret Compromís ha registrat peticions de documentació per a tindre accés als contractes i convenis entre l’IVAM i el galerista Gao Ping, la seua galeria Iberia Center for Contemporany Art i la seua entitat IAC Fundación. Així mateix la coalició ha reclamat les factures i les justificacions de les despeses pel desplaçament d’una delegació de l’IVAM amb Consuelo Císcar al capdavant a Xina per a la inauguració el 6 d’agost de 2008 de l’exposició Plusmarca. Arte y deporte.