La coalició Compromís s’ha felicitat per la sentència del Tribunal Constitucional amb la qual es declara plenament constitucional la figura del matrimoni per a parelles formades per persones del mateix sexe.

Segons ha assenyalat el diputat de Compromís i activista LGTB, Fran Ferri, “és una bona notícia, que ens ajuda a caminar com a societat cap a la igualtat de drets de totes les persones i una gran derrota del Partit Popular que fins l’últim dia ha volgut declarar inconstitucional esta norma, sembrant dubtes sobre la vida de milers de parelles ja casades”.

Per a Ferri “esta sentència és una gran victòria de tota la societat, però cal tindre clar que només s’ha guanyat una batalla. Lamentablement, l’odi contra gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals continua viu en alguns sectors, i eixe és el gran repte que hem d’afrontar tant des de les institucions, com des de la ciutadania. No podem parar fins que no aconseguim la igualtat efectiva de totes les persones, estimen a qui estimen.”