El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha manifestat el seu “malestar per l’agressió continuada dels drets humans que es pateix dia si i dia també als territoris ocupats del Sàhara. Ahir vam conèixer la notícia de que més d’una vintena de persones que es trobaven com a observadors, periodistes i membres d’entitats solidàries, han estat expulsades dels campaments. Un fet que passa quan es complixen dos anys de la repressió policial violenta del Marroc al campament de Gdeim Izik”.

“La nostra formació reafirma el seu compromís solidari amb el poble sahrauí i per això demanem que el govern espanyol reconduisca la seua política amb el Sàhara. No es pot defensar que les relacions amb el Marroc servisquen de tapadora per a ignorar conscientment les greus violacions dels drets humans”, ha explicat Baldoví.

Demà dissabte, Baldoví assistirà a la manifestació organitzada per CEAS-Sàhara per tal de manifestar el seu recolzament “a un poble que reivindica una llibertat i uns drets humans que se’ls nega i coarta amb la força i la violència més menyspreable”.