El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que les accions per evitar drames personals i familiars causats pels desnonaments, “passa per fer i aprovar accions concretes, i no per reunions bilaterals i declaracions de bones intencions”. Hui mateix, el Diari Oficial de les Corts Valencianes ha publicat la Proposició de Llei de Mesures contra el sobreendeutament personal i familiar i de protecció davant els procediments d’execució hipotecària de l’habitatge habitual, un text redactat per Enric Morera i que va presentar a finals d’agost al registre del parlament valencià.

Segons Morera, “la nostra proposta no és gens utòpica, perquè aporta solucions factibles i fàcils de prendre per part de les administracions públiques amb la finalitat d’acabar amb eixe greu problema dels desnonaments”. El portaveu de Compromís en les Corts ha explicat que la proposició de llei, “està totalment en sintonia amb el criteri de l’advocada general del Tribunal Superior de Justícia de la Unió Europea, Juliane Kokott, qui ha dictaminat que la llei espanyola no garanteix la protecció eficaç dels consumidors front a les clàusules abusives de les hipoteques”.

Principalment, la proposta que argumentarà Morera en el parlament valencià, serà per a “defensar a les persones i establir mecanismes que reequilibren la relació entre els consumidors i les entitats bancàries, amb el clar objectiu de posar fre al gran abús que la gran majoria de bancs han fet amb les hipoteques”.

El síndic de Compromís, ha lamentat que el Consell “haja fet públic el seu criteri contrari a la nostra proposició de llei, encara que no és cap novetat, perquè el Consell, malgrat les promeses de Camps en les Corts, també s’ha oposat a la nostra proposta d’acabar amb les autopistes de peatge al País Valencià. Ara, el govern de Fabra es mostra contrari a una llei que defense a les persones, a una llei que contemple la dació en pagament i frene els abusos de les entitats bancàries, però almenys, la Mesa de les Corts ha acceptat a tràmit la nostra proposició i es podrà debatre, esperem, en el ple del 28 i 29 de novembre”.

Morera ha assegurat que la postura del govern de Fabra, “és totalment incomprensible, perquè a Madrid, Rajoy parla de pactes a dos bandes, sense comptar amb la resta de partits i amb la societat però al País Valencià, el PP continua estant en contra de mesures tan necessàries com la dació en pagament”.