Compromís ha encoratjat la ciutadania a participar en la Vaga General de demà 14 de novembre. Des de la coalició es fa una crida per protestar contra les polítiques d’austericidi que ofeguen la nostra economia i que estan destinades a rescatar als bancs i no a les persones.

“Cridem a la vaga també contra la pèrdua i degradació dels drets democràtics. Tenim un atur que afecta el 25% de la població activa, uns 5 milions de persones sense treball a tota Espanya i més de 600.000 persones desocupades al País Valencià. El 52% dels joves estan desocupats. Milers de famílies que diàriament perden la llar. Els col·lectius en situació de dependència o en risc d’exclusió social han perdut el suport dels poders públics”, s’assenyala des de Compromís.

El govern espanyol i valencià han posat sobre les classes populars tota la càrrega de la crisi: retallades socials, reforma laboral, etc. Per contra, els poderosos no paguen la seua part: amnistia fiscal, rescat de la banca i fiscalitat poc progressiva.

Les seus de Compromís i els partits que el conformen romandran tancades durant la jornada de vaga. Així mateix la coalició rebutja les convocatòries de plenaris municipals i sessions parlamentàries per al dia de la vaga general, qui les convoca; el Partit Popular, no està respectant el dret a la vaga dels treballadors i les treballadores de les institucions.

Els diputats de Compromís al parlament valencià van remetre un escrit a la Mesa de Les Corts en el qual demanen que se’ls descompte el salari corresponent al dia de la vaga, i així mateix comunicaren que no necessitaran cap servei dels treballadors de la Càmera pel que es refereix als serveis mínims.