Josep Mª Pañella s’ha reunit hui amb els presidents dels col•legis de farmacèutics de les tres províncies per a reclamar-li al conseller de sanitat, Luís Eduardo Rosado, que reaccione davant la falta de medicaments en les oficines de farmàcia de tot el país.

La situació de desaproveïment que estan patint els farmacèutics és un problema que reverteix sobre milers de pacients valencians que acudeixen a les farmàcies a per el seu medicament i, en molts casos,la troben tancada. Davant aquesta situació de desemparament sanitari i social, Compromís ha presentat diverses iniciatives davant la mesa de les Corts perquè se solucione el problema dels impagaments i del desproveïment.

Per a Josep Mª Pañella, la situació ” ha arribat massa lluny. Hi ha malalts que no poden medicar-se, farmàcies que són a punt de tancar i desplaçaments quilomètrics que res tenen a veure amb el model sanitari que defensem” -i ha continuat- “des de Compromís instem al Consell i al conseller Rosado especialment, que es comprometa a donar una solució definitiva al problema perquè el sistema sanitari, en una societat com la nostra, mai pot ser deficitari”.

Les reivindicacions de Compromís són fruit de més d’un any de reunions amb els boticaris valencians que han traslladat la seua preocupació per la inestabilitat del sistema sanitari valencià. Per això, diputats de la coalició valencianista, progressista i ecologista han preguntat ja al conseller quin mesures està engegant per a garantir l’accés als medicaments i per de quina manera estan posant-se en contacte amb ells per explicar-los les mesures.