El grup parlamentari Compromís ha registrat una sèrie d’iniciatives en Les Corts Valencianes per a què el Consell responga per la suspensió del tractament contra el càncer a una pacient en un hospital de Castelló perquè no compta amb targeta sanitària.

Segons ha assenyalat la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, “volem que el govern del PP responga si no li sembla criminal esta mesura, perquè tallar-li el tractament contra el càncer a una persona és condemnar-la a mort”.

“Des de Compromís volem denunciar que les retallades en sanitat maten. Estem davant l’actuació d’un govern inhumà que es gasta els diners públics en un aeroport sense avions a Castelló i al costat mateix li nega el tractament a una pacient amb càncer”.

“No volem una societat que permeta estes situacions impassiblement per això creguem que és important la mobilització de tots i totes contra una injustícia com esta. Hem de posar tot el que estiga al nostre abast al servei de la humanitat, al servei de una sanitat que cure i no que mate”.

Per a Oltra “a ningú se li pot oblidar que el nostre ha sigut un país d’emigrants, que després hem sigut un país d’acollida, però que en la actualitat els nostres joves estan tornant a emigrar per la desastrosa situació econòmica que patim i a ningú li agradaria que als seus fills els tractaren d’esta manera en el país que estiguen si tingueren problemes de salut”.

Compromís també ha presentat una Proposició No de Llei per a reclamar al Consell que es reanude immediatament el tractament per a esta pacient i per a qualsevol altra que es trobe en la seua situació i que així mateix Sanitat es comprometa a prestar assistència a qualsevol persona que ho necessite independentment de la seua situació, perquè l’assistència sanitària universal ha de ser un dret per a tota la població.