Pañella: “El Consell ha està deixant morir el camp valencià, una dels nostres senyes d’identitat més tangibles”
El diputat encarregat de l’àrea d’agricultura, Josep Mª Pañella, ha manifestat el seu suport a la Unió de Llauradors i Ramaders i ha exigit al Consell el pagament immediat de les ajudes al camp valencià. “És vergonyós que un territori com el nostre que li deu tant a l’agricultura, tinga polítics que tracten així als agricultors i així ho confirmen les dades objectives” ha dit el diputat de la coalició en referència a l’informe del Fons Espanyol de Garantia Agrària, que recentment ha col·locat a l’administració valenciana a la cua quant a puntualitat de pagaments.

Tan sols unes setmanes després del tancament que van protagonitzar representants de la Unió de Llauradors pels impagaments del Consell en les dependències de la Conselleria d’Agricultura, la mateixa associació denuncia ara que la Generalitat sols ha pagat el 9% de les ajudes pertanyents al 2012 i, la resta, temen no cobrar-les.

El diputat de la coalició valencianista, progressista i ecologista, Josep Mª Pañella, ha demanat al govern de Fabra que “pose solució a una situació que ja és insostenible. – i ha afegit que – “efectue els pagaments als agricultors i ramaders valencians amb la major rapidesa possible perquè els retards en les subvencions al camp suposen el ofegament econòmic de milers de famílies en tot el nostre territori”.

Les reivindicacions de Compromís s’emmarquen un conjunt d’iniciatives que el grup parlamentari ha presentat en la mesa de Les Corts per a defensar la competitivitat del camp valencià i el seu potencial com a element complementari al sector industrial.