• La coalició exigeix al govern del PP el pagament immediat de tot el que deu als centres d’atenció a persones discapacitades

La coalició Compromís ha mostrat el seu suport a la marxa per la discapacitat que dilluns passat va arrancar des de Villena i que té previst arribar a València el pròxim dimecres 28 de novembre per denunciar els impagaments del Consell als centres d’atenció a les persones discapacitades.

Des de Compromís s’anima els seus militants i simpatitzants i a la ciutadania en general a sumar-se a les activitats d’esta Marxa per la Discapacitat. En la web compromis.net s’ha penjat la relació d’etapes i itinerari per facilitar la participació i el recolzament a esta mobilització que culminarà el proper dimecres a les 13 hores davant del Palau de la Generalitat.

El grup parlamentari Compromís ve reclamant des de fa mesos al Consell el pagament de tot el que deu a estos centres. La coalició qualifica d’inacceptables en una societat avançada els impagaments que el govern del PP està mantenint amb organitzacions que treballen amb persones discapacitades que els estan portant a una situació que els aboca al tancament.

Per a Compromís és intolerable que les retallades castiguen a les famílies que més necessiten el suport de l’administració pública, “per això mostrem el nostre absolut recolzament a les mobilitzacions que s’estan fent des del sector d’atenció als discapacitats com esta “Discapacitat en Marxa pel respecte i la dignitat”.

Des de Compromís es rebutja el nou model de finançament i repagament que el Consell vol implantar per als centres d’atenció a persones amb discapacitat. Per contra s’exigeix al Consell que, de comú acord amb les entitats del sector d’atenció a la discapacitat, s’establisca una forma de finançament estable i suficient, que permeta el manteniment i el normal funcionament dels centres, serveis i programes d’atenció a les persones amb discapacitat, i la consolidació i millora dels estàndards de qualitat que, amb gran esforç de familiars i treballadors fins ara s’han aconseguit.

Acudeix a les etapes que resten

5ª Etapa: Divendres, 23 Ibi – Alcoi Distància: 17’8 Km.
6ª Etapa: Dissabte, 24 Alcoi – Ontinyent Distància: 34’5 Km.
7ª Etapa: Diumenge, 25 Ontinyent – Xàtiva Distància: 25 Km.(Xàtiva-Alzira en tren)
8ª Etapa: Dilluns, 26 Alzira- Silla Distància: 30 Km.
9ª Etapa: Dimarts, 27 Silla- Centre Ocupacional La Torre Distància: 12 Km.
10ª Etapa: Dimecres, 28 Centre Ocupacional La Torre -València. Final de la marxa 11:30 hores Plaça San Agustí- Plaça la Verge (13 hores)