El balanç del primer any de legislatura dels representants valencians al Congrés demostra la intensitat de treball de Compromís malgrat només tindre un diputat a la cambra.

Mentre que el perfil del diputat valencià és el d’un polític poc participatiu, amb contades intervencions i preguntes, Baldoví destaca com el paradigma del diputat que representa al seu territori per damunt de tot amb constància i decisió.

De fet, dels 33 diputats valencians que hi ha a Madrid, 16 d’ells no han fet mai cap pregunta en l’hemicicle. I dóna la casualitat que tots ells són representants del Partit Popular vinguts de totes les províncies valencianes. En canvi, el suecà Baldoví, exerceix de portaveu de totes les comarques del territori havent sigut elegit només per la província de València.

Les iniciatives del diputat valencianista, progressista i ecologista encara que de vocació local també tenen perspectiva i ambició global i així ho acrediten preguntes, iniciatives i esmenes com les dels pressupostos generals de l’estat presentades per frenar l’austericidi o el deute il·legítim, les denúncies com l’assetjament del realitzador de RTVE o la campanya Rescatem Persones.

Baldoví ha volgut recordar que el esforç d’un treball col·lectiu entre tots formem un equip modest en mitjans però gran en il·lusió. Sóc jo qui apareix a la foto i al titular, però jo no sóc sinó un més, un com vosaltres”.