Compromís critica que el Consell gaste 1’5 milions d’euros a l’any en llicències d’Office quan hi ha programes alternatius gratuïts

Publicat el en General

El grup parlamentari Compromís ha denunciat hui que el Consell ha gastat en un any 1.474.259 euros en llicències del programari Office de Microsoft.

En una resposta a una petició de documentació del diputat Fran Ferri sobre el cost de les llicències informàtiques adquirides pel Consell, la Direcció General de Tecnologies de la Informació, depenent de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública, reconeix una despesa de vora 1’5 milions d’euros en les llicències d’Office entre l’1 de desembre del 2011 i l’1 de desembre del 2012.

Per a Ferri “esta despesa en este paquet de programes de Microsoft és un clar malbaratament de recursos públics quan existeixen diverses alternatives d’igual eficiència però de software lliure”.

Des de Compromís no s’entén perquè el govern del PP està realitzant esta despesa innecessària quan el software lliure és immensament més barat, té més adaptabilitat a les necessitats de l’administració per ser de codi obert i permet independitzar-se del proveïdor aconseguint un manteniment de menor cost, entre altres beneficis.

“L’única raó que se’ns ocorre per a què el Consell estiga abonant a Microsoft esta quantitat de diners que perfectament podria estalviar-se és que els valencians encara estiguem pagant la factura de la foto que l’expresident de la Generalitat, Francisco Camps, es feu amb Bill Gates al febrer del 2010”, ha assegurat Ferri.

El grup parlamentari Compromís anuncia la presentació d’una sèrie d’iniciatives en les Corts Valencianes per a revertir esta situació de malbaratament de diners públics amb l’impuls de l’ús del software lliure en l’administració valenciana.

• Alex

M'ompli d'orgull i em sent molt satisfet amb el meu vot al llegir notícies com esta del programari lliure,, És una veritat com un temple que usant programes o contractant a programadors (a valència tenim bona pedrera) , per a crear programes basats en linux podríem estalviar i seriem molt mes eficients al ser completament flexibles a l'hora de crear,, Una salutació

• Eso Office, añade "solo" el coste en licencias de Windows y Oracle y debe dar miedo.

• Dani

Crec que faria falta atribuir el mèrit d'aquesta reivindicació, en part, també a la persona que va preguntar aquesta pregunta al "Volem Saber", pot ser sense ell no s'haguera plantejat aquest problema.

Un salut

• Compromis

Tens tota la raó, Dani. Ací teniu l'enllaç a la pregunta del VolemSaber: http://volemsaber.com/preguntes/450

Gràcies a tots els qui col·laboreu amb nosaltres a través de VolemSaber o moltes altres eines ens ajudeu moltíssim en la nostra faena!

• Ferran

S'ha de saber que OpenOffice no és gratuït. És d'ús lliure per a usuaris individuals i per a entitats sense ànim de lucre. Per a organismes oficials no és gratuït, i l'organisme ha de negociar el preu de les llicències amb l'equip desenvolupador del software lliure.

Segurament, serà més barat que Microsoft. Però que no hi haja confusions sobre el que significa software lliure. No és gratuït.

Hola, Ferran!

OpenOffice sí que és gratuït per a les administracions públiques. Ací ho tens en la seua pàgina: http://www.openoffice.org/why/why_gov.html

De tota manera, també existeixen altres distribucions com LibreOffice.

Salutacions!

• Aixó es estalviar… els equips informàtics (el hw) es més lleuger… menys memòria… i pagant la llicencia no de Open Office, de LliureOffice…

• Seriosa possible que s'unira a la coalició compromís el partit pirata de la c. valènciana??,, pense que seriosa una gran suma a este projecte polític en matèria de drets d'autor i programari lliure ,,,

Hola, Alejandro!

Coalició Compromís naix amb la voluntat de sumar per treballar pel progrés i el benestar dels valencians i valencianes. Si és així, per què no?

Salutacions!

• Dani Escrivà

En primer lloc, i amb voluntat constructiva, crec que el Partit Pirata deuria començar per replantejar-se el seu nom a la territorial valenciana. 'Comunidad' Valenciana no és el nom que correspon al nostre país. Volem ser una comunidad de tercera divisió o un país de primera? Jo, sincerament, ho tinc ben clar.

I destacant un altre aspecte, cal recordar un gran factor pel que la gent vota Compromís ací al País Valencià és perquè se sent representat amb l'ideari d'obediència valenciana: són l'únic partit que no té interessos a Madrid, que no és filial o secció territorial de cap altre partit, com el PP, PSOE o IU. Per posar un exemple, són els únics que realment poden defensar coherentment una millor financiació per als valencians o posar fi al maltractament que patim des de Madrid. Els altres partits no poden, perquè mentre ací diuen una cosa, a Madrid en diuen un altra.

Salutacions.

• Andrés

Jo no conec cap "ComunidaZ Balensiana". Crec que al que t'has referit és a la platja de MadriZ.
      Si et refereixes al territori que va des de Vinaròs a Guardamar, es diu País Valencià.
      Si vols també et puc dir com s'anomenen els territoris compresos entre Salses i Guardamar, Fraga i Maó.

Salutacions.