La portaveu adjunta del grup parlamentari Compromís, Mónica Oltra, ha assenyalat hui que amb la decisió del jutge de processar a Angélica Such, Milagrosa Martínez, Vicente Rambla i Rafael Betoret, tres d’ells exconsellers de governs del Partit Popular, persones rellevants en la presa de decisions el govern del PP i diputats autonòmics “el President Fabra se situa a la vora de l’abisme ja que solament li queden dues opcions o convoca eleccions o, si vol seguir governant, ha d’exigir que els processaments dimitisquen com a diputats i si es neguen que siguen apartats del seu partit i del grup popular en Les Corts Valencianes”.

“Estem davant d’uns processaments gravíssims ja que estem parlant de tres persones que han representat el cor del poder del PP a les màximes institucions valencianes com una ex Presidenta de Les Corts, un ex vicepresident del Consell i una ex secretària de la Mesa de Les Corts”.

Per a Oltra “l’única cosa que no pot fer Fabra és dir d’una banda que vol netejar el seu partit de corrupció i per l’altra mantenir a aquells que, ja no és que tinguen la condició d’imputats, sinó que han passat a la condició de processats perquè el jutge ha vist indicis de delictes gravíssims. Delictes com la malversació de fons, el tràfic d’influències i el suborn que aquestes persones presumptament van cometre quan estaven en el centre del poder d’un govern del PP que aleshores presumia de ser el partit que governava la Comunitat Valenciana amb un suport que mai abans havia tingut cap altre partit.

D’aquesta manera des de Compromís s’entén que a Alberto Fabra no li queda un altre camí per a seguir governant que fer-los dimitir o apartar-los de la disciplina del seu partit. “Que seguisquen sent diputats i representant a la sobirania popular valenciana persones que ja han passat a la condició de processats perquè el jutge instructor ha trobat indicis racionals de criminalitat és una cosa que devalua la democràcia i que ni Les Corts ni el poble valencià ens mereixem”, ha conclòs Oltra.