La primera de les manifestacions es farà  hui a València a la Plaça de San Agustí a les 18 hores i participaran associacions educatives, socials i sindicals del País Valencià com STEPV, CCOO o Escola Valenciana.

Des de l’anunci de l’avantprojecte, Compromís ha mostrat la seua preocupació davant d’una reforma educativa que vol traure endavant el govern del Partit Popular de manera unilateral, imposant-la sense contar per a res amb la comunitat educativa. Compromís ha destacat també com a fonamental per aconseguir tombar esta reforma educativa el treball conjunt de tota la societat a l’hora de rebutjar-la i per això fa una crida a la participació a la seua militància.

Compromís també té previst participar a la manifestació organitzada a Castelló de la Plana el proper dia 15 que, a més, coincideix amb el 80 aniversari de les Normes de Castelló.

Per al diputat encarregat de l’àrea d’educació, Josep Mª Pañella, “el Partit Popular no creu en l’educació com un patrimoni públic, integrador i participatiu, és per això que esta reforma augmenta el control de l’administració central a l’ensenyament i no respecta els drets dels usuaris de llengües de l’estat diferents al castellà”.

Compromís ha plantejat diverses iniciatives parlamentàries que presentarà tant en el Congrés com en les Corts Valencianes per a tractar de frenar esta reforma legislativa.