• Compromís alerta que només la presentació d’una reclamació frena la prescripció d’ajudes

El diputat de Compromís en Les Corts Valencianes, Fran Ferri, ha alertat que la prescripció d’ajudes impagades als quatre anys de la seua concessió només pot evitar-se mitjançant una reclamació formal a la conselleria competent.

El diputat de Compromís insta a no reafiar-se de les promeses del Consell de no obrir expedients de prescripció realitzades ahir com a resposta a les mobilitzacions de protesta organitzades pel col•lectiu d’afectats pels impagaments de les ajudes a l’habitatge.

Segons Ferri “En novembre passat, la Consellera Bonig davant una pregunta de Compromís en Les Corts sobre els impagaments als beneficiaris del xec habitatge, va assegurar que la prescripció es podia frenar amb una reclamació al Síndic de Greuges, cosa que la pròpia sindicatura ha negat. Ara, dos mesos després i davant la mobilització dels afectats es compromet a no obrir un expedients de prescripció.”

“Si realment vol evitar les prescripcions d’ajudes, el Consell té una oportunitat d’or en les pròximes setmanes, donant suport a la Proposició de Llei que Compromís té registrada en Les Corts per a que l’Administració estiga obligada a avisar als afectats, de la prescripció de les ajudes mesos abans de què es produïsca”.

“Però no hem de perdre la perspectiva –ha afegit Ferri- la veritable solució a aquesta problemàtica és que el govern del PP pague d’una vegada per totes les ajudes que té concedides. En este sentit reclamem una vegada més al Consell que parle amb els afectats i acorde un calendari de pagaments”.