Compromís portarà a la Fiscalia la renúncia de l’IVF a cobrar el deute total de la Fundació del València Club de Futbol

Publicat el en General

El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha anunciat esta vesprada que portarà a la Fiscalia les irregularitats comeses per l’Institut Valencià de Finances que, mitjançant un escrit signat per Jorge Vela, en el qual es comprometia que, en cas d’impagament del crèdit subscrits per la Fundació del València amb Bankia i avalat per l’IVF, la Generalitat sols reclamaria les accions. Segons ha recordat Morera, “el crèdit era de 75 milions d’euros i les accions valen ara un 50% menys. Si a això sumem 10 milions d’interessos, trobem una altra barbaritat comptable de la Generalitat, que perd 45 milions d’euros, aproximadament”.

Morera ha recordat que tant l’IVF com Bankia es podien haver negat a que s’actuara d’eixa forma i per eixe motiu, el portaveu de Compromís en les Corts vol portar el cas a la Fiscalia. Segons Morera, “cal aclarir qui és Jorge Vela per a signar un document perdonant deute d’eixa manera i també cal posar en coneixement de la justícia una forma d’actuar que deixa perdre 45 milions d’euros de diners públics que ara la Generalitat ha de retornar a una entitat bancària. Volem posar en coneixement de la justícia una acció que considerem que no és competència del director d’un institut públic perquè s’està jugant amb diners públics i es crea un greuge comparatiu, perquè s’ha donat un tractament especial a una entitat que no reben altres empreses valencianes”.

Segons Morera, “és normal que, descoberta esta mangarrufa comptable, ara el Consell vulga distraure a l’opinió pública amb un possible comprador per a les accions, un inversor que pot posar els 40 milions d’euros que valen comptablement les accions del València, el que no explica el Consell és d’on trauran els 45 milions més que ha de pagar la Generalitat Valenciana a Bankia per haver avalant amb clàusules especials l’operació”.

En la pregunta registrada per Morera en les Corts, el passat 29 de novembre, ja es denunciaven tots estos fets. “Estem a finals de gener i el Consell encara no ens ha donat una resposta i, vista la gravetat del tema, considerem que cal posar en coneixement de la justícia les operacions que fa la Generalitat amb diners públics valencians”, ha assegurat Morera.

• Cecilia

M'alegre que Compromís haja pres mesures front aquest tema tan greu. Jo quan vaig llegir la noticia em vaig indignar moltíssim. Enhorabona i molts ànims.

• fernando

lo de los avales a los clubes de futbol, sociedades anonimas algunos al fin y a la postre, no tiene nombre. Siendo Peralta delegado del gobierno amagó con iniciar acciones legales por el aval que dió Rita Barberá al Levante. Supongo que por motivos electorales quedó en eso, simple amago. No me cabe la menor duda que avalar con fondos públicos la actuación de una sociedad anónima que cuando fueron garantizadas por la Barbaritat Valenciana ya estaban en quiebra como es público y notorio es una actuación que tiene encaje en varios tipos del Coedigo Penal