Compromís proposa que siguen els ciutadans els qui redacten una llei de control i que auditen a partits i governs

Publicat el en Llibertat i Igualtat

El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que totes les promeses de transparència i de control que ha fet el president del Govern, Mariano Rajoy, “no són creïbles, perquè al País Valencià no han estat capaços de controlar als seus companys de partit, que han fet molt de mal a les arques públiques valencianes, a la credibilitat de les institucions i a la democràcia i ara, per molt que anuncie auditories internes i externes, no van a solucionar res perquè no eixirà la veritat o el que puga eixir, estarà molt maquillat per salvar als culpables”.

Segons ha declarat Morera, “no ens creiem les propostes de lleis reduccionistes ni les auditories que puguen fer els grans partits. Des de Compromís considerem que cal donar un pas més endavant i evolucionar, perquè els ciutadans ja no es creuen les promeses dels partits del sistema, que entre uns i uns altres acaben tapant-se les seues vergonyes”.

Per això, des de la coalició valencianista, progressista i ecologista proposen que siga la societat civil la que redacte una llei de transparència i de control de les administracions públiques, dels governs i dels partits polítics i que siguen els ciutadans i les organitzacions no vinculades a cap partit ni govern les que facen eixa tasca de control, “per evitar que es torne a parlar de corrupció en la nostra societat, una societat que en estos moments el que vol és confiança, treball i esforç per part dels polítics que han estat triats pel poble per a eixir de la dolenta situació actual”, segons Morera.

El portaveu de Compromís en el parlament valencià ha declarat que no entén per què “ni PP ni PSOE han donat passes endavant per ratificar la convenció de l’ONU sobre corrupció”. A més, Morera ha afegit que si el president del Govern vol ser creïble, “cosa que té molt difícil, hauria d’interessar-se pel que li ha passat a la ONG internacional Access Info Europe, que ha estat condemnada a pagar 3.000 euros de costes pel Tribunal Suprem pel simple fet de requerir informació sobre les mesures adoptades per Espanya per a lluitar contra la corrupció. Si a uns ciutadans independents se’ls condemna per voler saber o per requerir a un executiu a actuar, no estem en democràcia i anem per mal camí”.

• remigio III

Evidentment ,no estem en democràcia. Si estiguérem el Pp hauria segut invalidat. Invalidat no, il•legalitzat. Però extorsionar a una ONG per preguntar , es ja el que dic : Extorsionar el poble. No hi ha color en comparar Bildu amb el PP. El primer , peca de defensar el seu poble , el segon de enfonsar el poble per treure'n profit . Al meu entendre, deuríem demanar Cascos Blaus i jutges democràtics europeus. De la gentola que ens governa no podem refiar-nos gaire. Garzón tenia raó en les seves actuacions . Ja ho sabíem, però el que no sabíem es les raons para la actuació del Pp i Trillo. Ara ja ho sabem : dificultar la justícia i impedir que els seus delinqüents foren senyalats.

• Jose Mª Martin

Seria muy loable que esta propuesta fuese adelante. Que se terminase con la mafia que existe en la política, no sólo para el bién de todas las personas que no entienden de política ni se interesan por ella, sería en beneficio de la democrácia en sí misma y en una distribución verdadera de la riqueza del estado, una verdadera distribución en la sociedad y no "distribución partidista (de partidos)".
    Pero, como SIEMPRE no se hará NADA por cortar estas prácticas MAFIOSAS.