El grup parlamentari Compromís ha registrat hui en Les Corts Valencianes una petició de creació d’una comissió especial d’investigació per a esclarir si algun membre del govern de la Generalitat o dels governs municipals de la Comunitat Valenciana ha format part de la trama de cobrament de sobres amb diners de dubtosa procedència i no declarats, presumptament rebuts pel Partit Popular.

Segons ha assenyalat la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, “volem saber si hi ha dirigents del Partit Popular de la Comunitat Valenciana que hagen format part de la trama dels sobres que l’ex tresorer del partit Luís Bárcenas repartia amb diners de procedència presumptament il•legal”.

“S’ha d’esbrinar si hi ha dirigents del PP que hagen format o formen part de governs de la Generalitat o de governs municipals del nostre territori que s’han beneficiat d’esta trama perquè este cas li pot fer molt de mal a la democràcia ja què fa fàstic a la ciutadania”.

Es tracta d’un assumpte que hem conegut a través dels mitjans de comunicació després de què la investigació del cas Gürtel avançara i es descobrira que Bárcenas tenia un compte bancari a Suïssa amb 22 milions d’euros.

Des de Compromís s’entén que este assumpte és tan greu que és necessari que es posen tots els mitjans des de Les Corts Valencianes per a donar llum a este tèrbol tema i que s’expliquen en seu parlamentària aquells que formen part d’un partit que ara té una sospita tan gran sobre les seues esquenes.

“Creiem que la millor manera de fer-ho és a través d’una comissió d’investigació per això ho hem proposat en Les Corts per a què de manera urgent es pose en marxa. Esperem que el PP no pose traves a què s’investigue a fons tot el que haja pogut passar i que si hi ha alguna persona que estiga vinculada a esta trama o haja cobrat els diners negres que repartia Bárcenas en sobres siga apartada de la vida pública”, ha conclòs Oltra.