La coalició Compromís ha demanat a la direcció del PP que, tal i com han fet els seus companys de partit al País Valencià, reconeguen públicament que és una pràctica habitual repartir-se entre ells sobresous de dubtosa legalitat.

El diputat de Compromís-Equo en el Congrés, Joan Baldoví, ha assenyalat que “és positiu que el Fiscalia General de l’Estat anuncie una investigació sobre este escàndol de corrupció, però en esta investigació s’ha de tindre en compte que el PP al País Valencià ja ha reconegut que és una pràctica habitual el repartiment de sobresous en metàl·lic als seus diputats autonòmics, este és un fet molt greu que defineix un modus operandi, pel que sembla habitual, en el PP”.

El diputat de Compromís-Equo ha assenyalat que “després de les vergonyoses excuses que donà ahir la direcció del Partit Popular, per boca de María Dolores de Cospedal, sobre els pagaments amb diners negres per part de Bárcenas a dirigents del PP la situació s’ha tornat encara més insostenible”.

Segons Baldoví “el govern de l’estat no pot estar sustentat per un partit sobre el que cauen unes sospites de corrupció tan greus que no han pogut rebatre amb un mínim de coherència. Com el president del Govern i del PP, Mariano Rajoy, no ha sigut capaç de donar la cara per a donar una explicació creïble sobre este escàndol en què està directament implicat, no li queda altra eixida que dimitir i convocar eleccions”.