El grup parlamentari Compromís ha anunciat la presentació en Les Corts d’una bateria d’iniciatives perquè la Consellera d’Infraestructures, Territori i Medi ambient, Isabel Bonig, explique quines mesures va a prendre per a evitar que se seguisquen produint incendis forestals, com els de les últimes setmanes, causats per accidents o avaries en línies elèctriques.

Segons el portaveu adjunt de Compromís, Juan Ponce, “el mínim que cal exigir des de l’administració a les companyies elèctriques és que s’instal·len mesurades de seguretat reforçades en les línies elèctriques perquè quan es trenque un cable deixe de tenir tensió i no puga provocar incendis”.

“Lamentablement les companyies elèctriques no estan aplicant totes les mesures de seguretat existents en les seues instal·lacions, la qual cosa està comportant nefasts resultats en forma d’incendis, com és el cas de l’incendi del cap de setmana a Llucena que va començar amb un cable trencat o el de la setmana passada de Calp que es va iniciar sota una torre d’alta tensió, les mateixes circumstàncies que es van donar en l’incendi de Chulilla del passat mes de setembre”.

Des de Compromís s’exigeix al govern del PP que prenga les mesures pertinents per a evitar que es tornen a produir aquest tipus d’incendis forestals, quan són evitables instal·lant mesurades de seguretat reforçada en les línies elèctriques, amb un cost que les companyies elèctriques tenen capacitat i obligació d’assumir.