Compromís reclama els contractes entre l’administració i les empreses dels donants del PP per comprovar si ha hagut delicte de suborn

Publicat el en Llibertat i Igualtat

El diputat de Compromís-Equo en el Congrés, Joan Baldoví, ha registrat una petició de documentació en el parlament espanyol per a tindre accés als contractes, en les legislatures en què ha governat el PP, entre l’administració central i les empreses constructores i de serveis, els directius de les quals, apareixen en els papers de Bárcenas com a donants del Partit Popular.

Esta mateixa petició de documentació ha sigut presentada per la diputada autonòmica de Compromís, Mónica Oltra, en Les Corts Valencianes per a conéixer els contractes entre estes empreses i la Generalitat Valenciana des del 1995.

Per a Baldoví “estem davant d’un assumpte molt greu, directius d’empreses que han contractat de manera continuada amb les administracions públiques i que ara sabem que, segons esta documentació revelada, han realitzat donacions al PP que per la seua quantia vulneraven la llei”.

“Des de Compromís entenem que s’ha de realitzar una investigació a fons sobre estes donacions pels evidents indicis de què ens trobem davant del finançament il·legal d’un partit polític i la possibilitat que hi haja hagut delicte de suborn per part dels donants, per això reclamem al govern total transparència sobre estos contractes”.

Segons ha assenyalat Baldoví “concretament el que volem és comprovar els expedients de contractació per a contrastar les dates en què s’aprovaren amb les dates en què estos empresaris realitzaren les donacions al PP. Les coincidències entre la contractació i les donacions serien una prova concloent per a iniciar un procés penal per suborn”.
  • Ferran

Com a votant de Compromís que sóc vull fer-vos aquesta pregunta: per què Compromís no s'ha afegit a la iniciativa conjunta que al parlament espanyol han presentat conjuntament ERC, Amaiur i BNG sobre el dret a l'autodeterminació? No crec que evitar posicionar-se sobre qüestions que cada vegada són més presents al si de la societat us haja de proporcionar més rendibilitat política en forma de vots.

• Agustí

No crec que la tasca de Compromís siga la de demanar el dret a l'autodeterminació, sinó la d'avançar cap a un estat federal. Tots som ciutadans del món i hem de lluitar per tirar a terra les fronteres, no per alçar-ne de noves.

• Ferran

Comencem, per tant, per derribar les fronteres espanyoles que són les que històricament més ens han escanyat. Salut.

• Agustí

No té molt de sentit tirar a terra unes fronteres per alçar-ne unes altres. I a qui escanyaran els amos de les noves fronteres? Així fins a l'infinit, sense eixida.

• Ferran

Quan un (Espanya) no vol federar-se, pots explicar-me de quina mena de federalisme em parles?

• Agustí

Ferran, que el govern del PP actual no estiga per reformar la Constitució i obrir la possibilitat a la via del federalisme no significa que Espanya no vulga federar-se, perquè la sobirania de l'Estat recau en el poble, no en el partit de torn que ens governe. Per això el que cal fer, des dels partits, des de la ciutadania, és molta pedagogia per avançar cap al federalisme, almenys si creus en ell, i no pensar que tens l'Estat contra tu i que mai no et permetrà avançar. Això darrer es diu victimisme i és un dels arguments principals del nacionalisme excloent, si em permets l'expressió.

• Ferran

El problema no és que el PP no vulga reformar la Constitució per a obrir la via federalista, és que el PSOE tampoc ho vol, i vull recordar-te que aquests dos partits sí representen la voluntat popular d'una majoria de la població. Respecte a la pedagogia de la qual parles: no tens prou amb la pèrdua de temps i d'energia (fins i tot reconegut per ells mateixos) dels nostres companys de viatge catalans! Per cert, em pica la curiositat, quin és el nacionalisme "incloent" segons tu? Potser.. l'espanyol?

• Agustí

Mescles arguments segons una conclusió que ja tens feta per endavant. El PSOE sí que s'ha declarat a favor d'avançar cap a un estat federalista, només has de repassar l'hemeroteca, encara que, això sí, no s'ha mostrat molt decidit en eixa direcció, però ja és alguna cosa. I una altra premissa teua és falsa: ni els votants del PP i els del PSOE junts representen la voluntat del poble, només representen en un determinat període de temps la voluntat dels votants, però això pot canviar, naturalment. Clar, tu no vols fer pedagogia perquè això és molt pesat, perquè explicar-se és argumentar amb arguments sòlids i preferixes no fer l'esforç, per a què, si ja tens la conclusió clara per endavant: vols sumar-te als "companys" de viatge catalans! Per a mi no són companys de viatge els catalans, sinó tot el món (no et recordes què vol dir ser ciutadà del món?). I respecte al nacionalisme que propugne, es tracta d'un nacionalisme integrador, això està aprovat pel federalisme, del qual tu des d'un principi no volies saber res i per això plantejaves una pregunta capciosa, suggerint que Compromís no demanava el dret a l'autodeterminació perquè això li donava vots. Doncs bé, t'he de dir que Compromís no ho fa tot pels vots, sinó per les persones. Una persona, un vot, però a nosaltres el que ens interessen són les persones, no els vots. Salut i fins la pròxima.

• Agustí

Si finalment es demostra que l'empresa Mercadona va fer donacions il·legals per a finançar el PP, el que hauríem de muntar és un boicot a la compra en els seus establiments, com a mínim durant un any. Llançar una campanya de boicot des de Compromís.