El diputat de Compromís-Equo al Congrés, Joan Baldoví, ha assegurat hui que “el president del Govern, Mariano Rajoy, no pot seguir defugint les seues responsabilitats, ha de començar a donar la cara d’una vegada i respondre així a les preguntes de la ciutadania el cas Bárcenas”.

Baldoví ha realitzat estes declaracions durant la roda de premsa sobre actualitat política que ha oferit hui a Alacant, junt al coordinador de Compromís al municipi, Ignasi Bellido.

El diputat de Compromís ha explicat que “ens trobem en un moment d’autèntica emergència, en què, com indiquen les últimes dades del CIS, unes de les principals preocupacions de la societat és la corrupció i la classe política, tot i que este estudi es va realitzar abans de que esclafira un assumpte de tanta gravetat com és el cas Bárcenas”.

En este sentit, Joan Baldoví ha assenyalat que “el fet que el tresorer del partit majoritari tinga vint-i-dos milions d’euros en un compte i un milió i mig a un altre demostra que ha obtingut diners a través d’empreses i volem saber a canvi de què, per això des de Compromís, tant al Congrés com a Les Corts, hem presentant una iniciativa per a que se’ns mostren els contractes que ha realitzat l’administració durant els governs del PP amb les empreses que apareixen als papers de Bárcenas amb l’objectiu de saber si s’ha comès un delicte de suborn”.

“Davant esta situació, des de Compromís defensem la necessitat d’una regeneració democràtica, però que no pot ser capitalitzada per persones com Esperanza Aguirre, que arribà a ser presidenta de la Comunitat de Madrid com Eduardo Zaplana, comprant voluntats”, ha destacat el diputat del Congrés, per a qui a eixa regeneració s’ha de sumar “el fet que Rajoy comence ja a assumir les seues responsabilitats”.

Baldoví ha recordat que “el pròxim dimarts es debatrà al Congrés la Proposició No de Llei sobre la dació en pagament, també amb caràcter retroactiu, un debat que evidenciarà quins són els partits i els diputats que estan al costat de les persones i quins no, com ja assenyalà en la seua compareixença al Congrés la representant de la PAH, Ada Colau”.

El diputat de Compromís-Equo, que ha participat este matí en la concentració contra les retallades als dependents, participarà esta vesprada en una reunió amb agents socials i oferirà esta vesprada, a les 20 hores, una xerrada a la seu universitària que porta per títol “Balanç d’un any de legislatura”.