Compromís exigeix la dimissió de Milagrosa Martínez per a que deixe d’embrutar el nom de les institucions que representa

Publicat el en General

La diputada de Compromís Mireia Mollà ha exigit hui la dimissió de l’alcaldessa de Novelda i diputada en Les Corts, Milagrosa Martínez, “doncs les acusacions que pesen sobre ella no poden afectar al bon nom de les institucions que representa”.

Mollà ha realitzat estes declaracions després que l’alcaldessa de Novelda haja rebutjat hui dimitir en el ple municipal. A la petició de dimissió se suma també el col·lectiu local de Compromís per Novelda.

“Martínez no pot justificar de cap manera el seguir desenvolupant els càrrecs d’alcaldessa i diputada quan el fiscal ha demanat per a ella 11 anys de presó pels presumptes contractes irregulars de Fitur amb l’empresa Orange Market que es van produir quan ella era consellera de Turisme”, ha assenyalat Mollà.

La diputada de Compromís ha indicat que “si l’alcaldessa de Novelda vol demostrar la seua innocència, com ella afirma, pot fer-ho en els tribunals, però no aferrar-se al seu càrrec i danyar la imatge de les institucions, una postura que s’ha convertit en un costum per als imputats del PP, però que és totalment intolerable”.

Mireia Mollà ha apuntat que “el que compta per als ciutadans de Novelda i per als de tot el nostre territori no és com de neta tinga la consciència Martínez, sinó les acusacions de malversació de diners públics, suborn i prevaricació administrativa que li atribueix la Fiscalia”.

• Ferran

M'agradaria que algun/a dirigent de la coalició em responguera per què Compromís no s'ha adherit al manifest conjunt que al Congrés dels Diputats a Madrid han firmat BNG, ERC i Amaiur, a favor de l'autodeterminació. Si aquest punt figura en el seu programa electoral, això no pot ser interpretat per part de l'electorat de la coalició com un engany a les persones (aspecte que tant sembla importar a Compromís)? Potser no s'ho creuen? Aleshores, per què no ho retiren del programa? En cas contrari, caldria, crec jo, una explicació a un electorat, una part del qual sí que ens sentim independentistes. Gràcies.

• Hola, Ferran! Efectivament, en el programa de la Coalició Compromís portem el dret d'autodeterminació dels pobles. De fet, no pot ser d'altra manera, ja que es tracta d'un dret universalment reconegut. És a dir, és un dret democràtic bàsic. En aquest sentit, no depén de consideracions, sinó que és un dret superior. En el cas que ens comentes, és una declaració de tres partits que s'ha registrat com a moció en la cambra (totalment legítim, per descomptat). No es tractava d'un manifest a adherir-se. Salutacions!

• Ferran

Gràcies per tenir en compte la meua pregunta, però, si rellegiu la vostra resposta, veureu que no m'heu contestat. Encara no sé els motius que us han portat a no formar part d'aquesta moció presentada per aquests partits.
    Gràcies.

• Pingback: Febrer 2013 – Compromís per Novelda()