• Compromís denuncia que els impagaments del Consell van suposar en 2012 un negoci potencial de 250 milions d’euros en interessos per a les entitats bancàries

El diputat de Compromís en Les Corts Valencianes, Fran Ferri, ha denunciat els beneficis que reporta a les entitats bancàries els continus impagaments del Consell a entitats i col·lectius. La coalició ha estimat que els 3110 milions d’euros endeutats durant 2012 per ajudes i subvencions no pagades podrien haver generat uns ingressos per als bancs de 250 milions d’euros en interessos.

Les persones i entitats afectades pels impagaments, com ara Universitats (1020 milions), Ajuntaments (1000), Farmàcies (450), i beneficiaris del xec habitatge (250) entre d’altres, han de recórrer a pòlisses de crèdit dels bancs per a poder seguir funcionant mentre no reben allò que els endeuta la Generalitat, això sí pagant uns alts interessos.

Segons Ferri: “les famílies i entitats afectades pels impagaments han de destinar bona part dels seus ingressos a pagar els interessos als bancs, quan podrien destinar eixos diners a una finalitat més productiva. La ciutadania no té per què pagar de la seua butxaca la inoperància i nefasta gestió del Partit Popular que converteix la concessió d’ajudes o subvencions en un autèntic mal de cap”.

“Especialment sagnant és el cas de les persones que van demanar un avançament d’ajudes a entitats bancàries que comptaven amb un conveni signat amb la Generalitat i que ara han d’afrontar la seua amortització sense haver cobrat de l’administració, havent de suportar interessos de demora de més del 20%”.

“La Generalitat ha de complir amb els seus compromisos, és aberrant que des del govern del PP en compte d’aportar solucions per a eixir d’esta situació econòmica es dedique a traslladar els seus problemes de gestió a la ciutadania. En estos moments la gestió del Consell és un llast molt pesant per a la ciutadania” ha conclòs Ferri.