El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, celebra que el tema del deute històric estiga una altra vegada d’actualitat però, en opinió de Morera, “estem perdent el temps i els culpables d’això són els dos grans partits, els que han governat i governen ací i els que han governat i governen a Madrid, perquè a estes altures continuar parlant del finançament és surrealista, ja no és temps de resolucions ni de promeses, és temps de posicionar-se al costat dels qui volen un finançament digne o al costat dels qui parlen molt d’això i després no fan res. És molt lamentable que continuem parlant d’açò i que ací seguim sense recuperar allò que és nostre, sens dubte és una bona estratègia de les direccions dels grans partits de Madrid per a no retornar-nos els nostres diners”.

Segons el parlamentari valencianista, “eixe deute històric, del que curiosament ha parlat hui el president de les Corts en una conferència, és el mateix que el partit del senyor Cotino no vol que es pague al poble valencià. Per tant, qualsevol polític del PP, tinga el càrrec que tinga, així com molts polítics del PSOE, estan totalment desacreditats per a parlar de finançament autonòmic i de deute històric, perquè quan han tingut l’oportunitat i el poder no han fet res”.

Morera també considera que, després de la marginació històrica “que hem patit per culpa d’uns i d’altres, en les Corts i en el Congrés, ja és el moment de reivindicar eixos 11.000 milions d’euros que deu l’Estat al poble valencià perquè necessitem eixos diners per a recuperar-nos, per a invertir en educació, en sanitat, en benestar de la ciutadania. El president Camps es va comprometre, i no va fer res. Fabra, continua pel mateix camí i no és capaç ni d’amonestar als diputats i diputades valencians a Madrid que voten en contra d’un finançament més just, que vaja acabant amb eixe deute històric”.