BLOC, Iniciativa, Verds i adherits trien els seus representants per al Consell General de Compromís, que es constituirà el proper dissabte 9 de març

Publicat el en General

El Consell Nacional del BLOC, la Mesa Nacional d’Iniciativa del Poble Valencià, l’Assembla dels Verds-Esquerra Ecologista del PV i l’assemblea d’adherits a Comrpomís s’han reunit este matí en la ciutat de València i Petrer (en el cas d’Els Verds) per a triar als representants al Consell General de Compromís, que es constituirà el proper dissabte.

En la intervenció del secretari general del BLOC, Enric Morera, abans de la votació, el també portaveu de Compromís en les Corts Valencianes ha destacat que les reunions que s’estaven celebrant este matí eren “molt importants perquè la situació és molt greu, amb molta inseguretat en la societat i estan totes les institucions qüestionades. Sense anar més llunys sols hi ha que revisar una miqueta l’hemeroteca per vore que Bárcenas i tots els secretaris que ha tingut el PP i que han acabat sent multimilionaris, i això és molt sospitós”.

Morera ha recordat que les formacions integrants de Compromís són “les dipositàries de les esperances de milers de persones que volen un canvi real i que no ens situen dins del sistema tradicional de partits. Ací estem per treballar per un projecte polític molt clar i no hem vingut a fer a uns altres partits de govern, sinó que nosaltres, des del rigor, la humilitat i el sacrifici volem posar el nostre projecte al servei de les persones”.

Finalment, els consellers i conselleres nacionals han triat com a consellers generals de Compromís pel BLOC han estat: Helena Malonda, Xavier Ochando, Consol Castillo, Cristina Suñer, Reis Gallego, Eva Sanchis, Clara Ferrando, Enric Cuenca, Sergi Doménech i Vicent Martínez.

Per la seua part, la Mesa Nacional d’Iniciativa del Poble Valencià ha triat, per unanimitat a Noemí Soto, Feliciano Albaladejo, Dory Cortés, Manuel Alcaraz, Dolors Pérez, Sergi Alejos, Isabel Fernández, Miquel Real, Isaura Navarro i Arantxa Murgui i Toni Planells com a representant d’Iniciativa en la Mesa del Consell General.

Foto 2013-03-02 17.08.27

Des d’Iniciativa han destacar la importància del procés que comença esta setmana i que conclourà el proper dissabte perquè Compromís s’articula “com una cooperativa on prima la horitzontalitat i, a més, també ens enfortim com a formació per a presentar davant la ciutadania una eina capaç de transformar la nefasta situació a la que ens han portat els governs del PP i del PSOE”.

Per la seua banda, des d’Els Verds, que s’han reunit a la població de Petrer i ha triat els 10 membres del Consell General de Compromís que corresponen com a partit fundacional de la coalició. A banda, formaran part d’este òrgan altres membres destacats d’ELS VERDS-EEPV com el diputat a les Corts Valencianes Juan Ponce i l’exdiputat Carles Arnal.

En l’assemblea verda han aprovat varies resolucions entre les que destaca la petició de dimissió de la Consellera de Medi Ambient, per la seua nefasta gestió, i en particular, pel seu fracàs en la gestió forestal, insostenible, del govern del PP, mentre que en el capítol de resolucions, al Consell Nacional del BLOC s’ha aprovat una proposta de resolució per a mostrar la total solidaritat de la formació nacionalista amb els joves sahrauis procesats al Marroc sense cap garantia legal.

Per últim, els adherits de Compromís s’han reunit també a València i han triat  a Esther Gallardo, Isabel Martín, Frèdèric Fasquelle, Rubén Tello, Isabel Jiménez, Rebeca Ten, Josep Bort, Yolanda Ramos, Lluís Miquel Segrelles, Pablo Fernández i a Joan Ribó i Esther Tarín com a representants en la Comissió Executiva Nacional.

També, pels adherits participaran en les comissions de l’Executiva Nacional les següents persones: Comissió Organització: Cristian Ballesteros; Comissió Comunicació: Isa Lozano; Comissió Finances: Iván Castañón; Comissió Institucional: Isabel Martín; Comissió Sectorials: Josep Bort.
  • Lola

Veig que creix la gent que ens torna l'esparança. Endavant Compromís-EQUO

• Qualsevol

No votaré un partit espanyol, no votaré Equo. Puc votar Compromís, però no votaré Compromís-Equo. Potser es perdrà el meu vot i se'n guanyaran d'altres, no dic que no. Però el meu, amb Equo, el perdran.

• Xavi

Lola, Compromís-Equo només es una coalició puntual que es va fer per a les passades eleccions espanyoles, la coalició que estem bastint actualment només la formen els militants del Bloc Nacionalista Valencià, Iniciativa del Poble Valencià i Els Verds Esquerra Ecologista a més dels adherits directament a Compromís. Equo no forma part.

• Josep

Disculpa Xavi. Equo no es un partit fundacional de Compromís. Pero la gent de Equo está en els órgans de Compromís mitjancant Els Verds EE. e IPV. Es més, Equo está en un procés de unificació amb Els Verds EE. e IPV, i aquesta organització que inclourá a Equo, será dintre de Compromís. Gracies.

• job

Si está, o estarà, dins de Compromís, el seu nom no ha d'aparèixer al costat de Compromís, com tampoc apareix les altres organitzacins, no creus?

• Andreu

Dins està com un càncer disposat a acabar amb el nacionalisme valencià.

• Carles

El que pot ser un càncer es el dogmatisme o el fanatisme de quansevol color.

• Davidv

O també pot ser un càncer la hipocresia, com demanar transparéncia i fer un procés de "confuéncia" totalment opac que ni tan sols els militants de base dels partits que estan confluint en sabien res.

• nacho

Iniciativa del Poble Valencià y Els Verds Esquerra Ecologista firmaron el 4 de junio de 2011 un manifiesto para confluir dentro de Equo, como alternativa ecologista y progresista dentro del Estado Español. Millones de ciudadanos reclaman la puesta en marcha de una opción que lidere la regeneración democrática de nuestro sistema.Ya fuimos juntos a las elecciones al Parlamento español y se espera una candidatura conjunta junto con otras formaciones para el Parlamento europeo. Pasqual Mollá fue elegido en un proceso de primarias como miembro de la ejecutiva federal de EQUO. El proceso ha de seguir…

• vorem

Equo estarà dins la Coalició Compromís. No serà Compromís-Equo igual que no és Compromís-BLOC. La marca electoral és Compromís.

• job

Correcte. Una cosa és que Equo forme part (com una organització més) DINS de Compromís i una altra que Compromís siga Equo que és el que es desprén d'eixa formulació "Compromís-Equo".

Ja ens enganyaren una vegada i, pel que a mi respecta, no n'hi haurá una segona oportunitat.

• Andreu

Iniciativa i verds també signaren un acord per a formar part d'una coalició d'esquerres, verda i D'OBEDIÉNCIA VALENCIANA que es diu Compromís. Aleshores a què jugueu ?.

• Lluisa

INICIATIVA confluir dins d'Equo?????. Mira company, sóc militant d'IdPV i d'això res. Repassa el document del 4 de juny i voras el que diu. De fet IdPV en el Congrés d'Equo, com a partit no participà. Participaren aquells militants d'IdPV que així ho consideraren per vore si era possible constituir una plataforma de partits i persones i després del resultat….

• Donis

També molts valencians demanem dignitat per al nostre poble i poder decidir sense haver de esperar a vore que decideixen des de madrid, decissions que moltes vegades van contra els nostres interessos i que ens han dut a la ruïna, i això no ho tenim garantit amb Equo dins o al costat de la paraula Compromís, per a votar partits vasalls de Madrid em quede amb EUPV i no amb la còpia que seria Compromís-Q.

• Lluisa

“també s’ha tractat el procés de construcció D’EQUO al País Valencià, procés que s’ha de culminar abans de l’estiu i que està ja molt avançat. Este procés portarà a la confluència unitària d’Els Verds, Iniciativa del poble Valencià i afiliats directament a Equo. Com a mostra de l’esperit de cooperació política i identitat d’objectius, Els Verds han oferit 4 dels llocs que els corresponen per al Consell Nacional a afiliats directes d’Equo”

Això què és?. Construcció d'Equo al País Valencià? amb els afiliats, INICIATIVA i Els Verds? o a mi m'enganyen en el meu partit (IDPV) o el que es farà serà un partit, d'obediència valenciana on es fusionaran IDPV i Els verds amb els afiliats d'Equo, i d'eixe partit no se sap ni el nom i, ni és, ni serà Equo.

• Davidv

Tènganyen en el teu partit, ho pots vore al grup Compromís al dia de facebook.