Les dades de l’atur de febrer confirmen que en el País Valencià 6.937 persones més estaven sense treball, una xifra que suma ja un total de 593.357 desocupats i que situa el territori valencià en les primeres posicions de la classificació de desocupació. Per al portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, “també es confirmen que no ha funcionat cap de les receptes de l’austericidi impulsades pel govern de Rajoy i que, a més, la reforma laboral ha sigut un autèntic fracàs i un vestit fet a mesura per a afavorir els acomiadaments massius”.

Morera considera que, a més de l’alta xifra d’atur, “cal sumar un factor més preocupant i que deu ser un motiu de mobilització i lluita de tota la societat, ja que les enquestes diuen que més de la meitat dels nostres joves pensen a emigrar, ja no veuen futur per a ells ací i, una altra dada preocupant, és que molts joves ja accepten els ‘mini jobs’, la qual cosa demostra el nivell de desesperació de la gent per tindre algun ingrés, encara que s’estiga retrocedint a nivells de salari de països subdesenvolupats”.

“En el País Valencià superem amb escreix el mig milió de persones que no tenen ocupació i que volen treballar però el president de la Generalitat no diu res, no dóna la cara ni ell ni tampoc la consellera responsable. Amb més mentides, amb més retallades i amb la inactivitat del Consell, res es pot fer per a canviar la situació, que és catastròfica i molt preocupant”, segons Morera.

Per al portaveu de Compromís, “més de mig milió de valencians i valencianes sense treball certifiquen que el model de govern del PP està esgotat en la nostra terra, no tenen ganes de treballar i no saben fer una política per a reactivar l’economia i l’ocupació en el País Valencià”.