Compromís ha mostrat tot el seu suport a les vagues convocades per la Coordinadora de Professorat Interí (CPI), AFID (Associació de Funcionaris Docents Interins) i STEPV (Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià) els dies 20, 21, 22, 25, 26 i 27 de març que trenquen l’acord actual que la conselleria d’educació va pactar amb diverses associacions del sector.
El diputat de Compromís, Josep Maria Pañella, ha denunciat les conseqüències “d’una mesura que només sumarà aturats a un col•lectiu molt castigat per les retallades” – ha afirmat Pañella referint-se als més de 5.000 docents interins que han perdut el seu lloc de treball des de 2010- “Darrere d’eufemismes com rebaremació s’amaguen les tisores i l’exclusió laboral d’una part molt important de l’equip docent del nostre territori” ha denunciat Pañella.
Per al responsable de l’àrea d’Educació de la Coalició, Josep María Pañella, “una decisió que s’ha pres unilateralment per part de l’administració sense tindre en compte la postura dels sindicats ni dels professionals del sector no pot dir-se-li acord – ha denunciat el parlamentari valencianista- es tracta d’un atemptat als drets laborals d’uns professionals que la Conselleria que dirigeix María José Catalá expulsarà de les borses de treball llançant-los a una inestabilitat laboral absoluta”.