El síndic de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que el president de la Diputació d’Alacant, José Joaquín Ripoll, “no ha aportat cap dada d’interés en la seua roda de premsa en un tema molt preocupant per a la societat valenciana com és la situació de corrupció generalitzada que patix el PP al País Valencià”. Segons Morera, “cal que els governants valencians facen una profunda reflexió per a donar pas a una regeneració democràtica, on els polítics imputats en casos de corrupció siguen apartats de la vida pública”.

Morera ha lamentat que des de fa més d’un any, “el PP del nostre país està més pendent de les acusacions per corrupció i dels tribunals que de governar i de gestionar i el resultat d’eixa deixadesa de funcions és més que evident. Estem al cap de la desocupació i per a eixir de la crisi necessitem bons governs que generen confiança en la societat i, hui per hui, els governs del PP sols generen que preocupació i desconfiança per tots els casos de corrupció que els ocupa”.

El parlamentari valencianista considera que Ripoll “ha de ser conseqüent amb allò que ell ha demanat als seus companys de partit en el cas Gürtel, en el cas d’eixir imputat”.