Bota al contingut principal

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, i el portaveu d’Educació, Gerard Fullana, han denunciat “la irresponsabilitat” de la consellera Carmen Ortí per la “vergonyosa” proposta traslladada als sindicats educatius en la reunió de negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

“El que han oferit és un autèntic insult a la comunitat educativa. Això no és voler donar solucions, això no és voler arribar a un acord; això és enfadar i insultar la comunitat educativa. Un president i una consellera han de donar solucions, no donar estes molles sense concreció i sense terminis”, ha criticat Baldoví.

Compromís ha recalcat que la proposta és insuficient i està “plena de bombes de fum”. Gerard Fullana ha assenyalat que “l’únic que es pretén és atacar el professorat, deixar de costat les millores salarials, simplement per a generar odi entre les famílies i el professorat. I és una absoluta irresponsabilitat d’un govern que és el més irresponsable de la història”.

La coalició valencianista també ha qüestionat la proposta de reducció de ràtios en les aules UECO per a alumnat amb necessitats especials, en considerar que “el principal problema no és únicament el nombre d’alumnes, sinó la falta de professorat especialitzat, formació i recursos específics per a atendre adequadament este alumnat”.

Compromís ha advertit a més que cap de les mesures plantejades pel PP tindria una aplicació immediata, malgrat la situació de conflicte obert amb el sector educatiu valencià. “És una pura declaració d’intencions. El govern de Pérez Llorca està instal·lat en la guerra del relat. No es concreten inversions. Si se’n concreta alguna, no són ni per al curs que ve, sinó per a d’ací a dos cursos”, ha asseverat Fullana.

Els representants de Compromís han conclòs que “esta actitud el que està fent és que la comunitat educativa tinga més clar que ha de continuar la vaga fins a aconseguir els objectius absolutament legítims, justíssims i plens de sentit comú que estan demanant”.