Aitana Mas, portaveu adjunta de Compromís en les Corts Valencianes, ha assenyalat que “les guerres internes de Toni Cantó no poden afectar al procés de descentralització valencià” i ha criticat que el líder de la formació haja permès al grup parlamentari registrar una iniciativa contra el trasllat de la Conselleria d’nnovació i Ciència des de València a Alacant, el primer de la història de la democràcia valenciana.

“Resulta irresponsable aquest comportament poc mesurat i del tot val, que qüestiona qualsevol iniciativa si ve del contrari”, ha continuat la diputada crevillentina, “la qual cosa demostra que C’s no té un pla de vertebració territorial i anteposa els interessos de part del seu partit a la voluntat de descentralitzar l’activitat del govern valenciano i estendre-la cap al sud”.

Una incoherència després d’una altra

Mas ha qualificat a més de “incoherent” aquesta actitud, apuntant que el pacte de C’s amb el Partit Popular per a governar la Diputació es va signar a Elx concretament perquè volien descentralitzar la institució provincial.

En aquest sentit, qui fóra cap de llista de Compromís per la província d’Alacant i exdirectora de Transparència en el Consell, ha abundat que durant tota la campanya electoral Cantó va sostenir que tancaria la conselleria de Transparència en cas d’aconseguir el govern valencià, però quan va pactar el govern provincial del PP ha acabat creant un departament de Transparència.

“I a més, es permet censurar al Consell pel nombre d’assessors que té mentre els seus dos diputats en la institució alacantina acumulen més assessors que tota la conselleria d’Educació. És una incoherència després d’otra que resulta de poca ajuda a la ciutadania i a la bona gestió”, ha resolt Mas.