Mira: “Durant els anys de prosperitat, l’estat va invertir a Castelló molt menys del que recaptava, i continua fent el mateix, ara amb l’excusa de la crisi”

Publicat el en Economia i Ocupació

El candidat de Compromís diu que “llavors ens deien que havíem de ser solidaris amb altres territoris de l’estat, però ara no veiem enlloc eixa solidaritat cap a nosaltres”.

El cap de llista per Castelló al Congrés dels Diputats per Compromís, Roger Mira, s’ha referit “a la manca de solidaritat amb les terres de Castelló per part dels successius governs espanyols, i dóna igual que eixos governs foren del PP com del PSOE. Durant els anys de prosperitat econòmica, l’estat invertia ací molt menys del que recaptava, i llavors l’excusa era que havíem de ser solidaris amb altres territoris de l’estat que, se suposava, no arribaven al nostre nivell de vida; en canvi ara, quan la crisi ens castiga amb força, resulta que no toca que ningú siga solidari amb nosaltres, i les inversions de l’estat continuen sent molt menors del que recapta ací. És a dir que, ja siga en època de bonança o de crisi econòmica, Castelló sempre ix perdent pel que fa a la relació entre els imposts que paguem i les inversions que du a terme l’estat, siga directament, siga mitjançant transferències a la Generalitat, la Diputació o els ajuntaments. El balanç econòmic sempre resulta un mal negoci per a Castelló”

Mira ha culpabilitzat d’aquests fets “l’absència de veus que defensen els interessos de Castelló a Madrid sense estar supeditades a la disciplina de vot dels grans partits estatals” i ha assegurat que “els diputats i senadors elegits per Castelló, tant si són del PP com del PSOE, quan arriben a Madrid se sotmeten a una disciplina de partit que fa que no es puga saber si han estat elegits per Castelló o per Salamanca. La defensa dels interessos castellonencs, que se suposa que és el que haurien de fer a Madrid, queda sempre en un segon pla davant de les grans decisions dels seus dirigents estatals, de manera que les seues intervencions i el seu vot queden completament supeditades a aquestes ordres i aquesta disciplina, arribant sovint a votar en contra dels interessos castellonencs si les ordres que els venen de dalt així els ho manen. I açò passa, insistim, tant entre els diputats del PP com els del PSOE” Davant d’aquesta realitat, el candidat de Compromís ha insistit en “la necessitat de veus pròpies al Parlament espanyol, no supeditades a les ordres dels grans partits estatals, que defensen realment els interessos de la ciutadania de Castelló per damunt de qualsevol altra consideració”.

• RobinHoodofSherwood

Senyor Roger Mira, tot i que soc empresari i que visc fora des de fa 35 anys, el pense votar. Segeuixo l'actualitat de les nostres terres i vinc a sovint. Crec que cal un model econòmic diferent, no centrar-ho tot en el turisme, els bars, els resturants, i la construcció. Jo vaig tenir que marxar per manca d'oportunitats i ara tinc una empresa d'alta tecnologia. Professionalment, no pense tornar perque conec molt be la jugada a les nostres terres i no vull que els "franquistes" de sempre em fassin la vida impossible. Una minoría de cacics bloquejen tot progrés. Per dignitat els votaré tot i que hi ha coses del programa que em pareixen una mica fora de lloc. Si jo manés faría una purga exemplaritzant i a fons de l'administració, l'hisenda, el cadastre, i tota la societat valenciana en general. Sap una cosa, quant jo protestava l'any 76 contra les "franjes blaves" que portaven i porten els "borreguets" de la nostra terra, me'n vaig adonar que no teniem futur. Ara, amb la crisi inmobiliaria he vist que tenia raó. Els avars i egoistes nomes generen pobresa, no saben guanyar diners i que els seu territori també millore. Es el "tot pa mi". Li podría posar tants d'exemples però segur que vosté també els coneix. Tractem de fer-los fora, que se'n vagin per Almansa.