Mireia Mollà: “S’ha d’establir la jornada laboral de 35 hores per a fomentar la creació d’ocupació”

Publicat el en Economia i Ocupació

La diputada de Compromís, Mireia Mollà, ha destacat hui la necessitat de què el debat polític se centre en les mesures que cal aplicar per a combatre l’elevadíssim nombre de desocupats.

Segons Mollà “des dels postulats neoliberals s’està centrat la lluita contra la crisi en l’aplicació de retallades per a disminuir el dèficit públic, però el dèficit no és ni de ben lluny un problema comparable al drama de l’atur que patim”.

“Els esforços de tots haurien de centrar-se en promoure la creació de llocs de treball i en compte d’això assistim a plantejaments que no beneficien en res a la nostra economia i només serveixen per a soscavar els drets socials dels treballadors com la proposta de la patronal d’abaratir els acomiadaments”.

Per a Mollà “des dels governs s’han d’establir mesures concretes que suposen la creació d’ocupació i una mesura fonamental ha de ser la instauració per llei de la jornada laboral de 35 hores setmanals, que és un instrument que s’ha demostrat molt vàlid per fomentar el repartiment del treball”.

En eixe sentit la candidata número 2 al Congrés de Compromís-Equo per València, Cristina Domingo, ha assenyalat que el programa de la seua formació proposa una sèrie de mesures concretes per a crear ocupació que comencen per canviar el model productiu.

Segons Domingo “des de Compromís-Equo, a més de l’establiment de les 35 hores per llei, apostem per incrementar fins al’1,2% del PIB el pressupost per a les polítiques actives d’ocupació, establir limitacions legals als Expedients de Regulació d’Ocupació (ERO), prohibint-los en empreses amb beneficis o amb directius què cobren sous notòriament per damunt la mitjana i reformar els Serveis Públics d’Ocupació”

“Així mateix considerem que es poden crear nous llocs de treball derivats d’establir plans d’infraestructures públiques associades al nou model de sostenibilitat com són les xarxes ferroviàries i de transport col·lectiu, xarxes d’electricitat per recarregar els vehicles, logística intermodal, i adaptació de les infraestructures al canvi climàtic”.

• Dentrtt

Tenint tantes retallades està clar que eixir de la crisi cada vegada es més complicat.

• Tonet

És evident que la solució al problema de l'atur ha de passar per la reducció del temps de treball. És una bogeria una societat on cada vegada es necessita menys gent per a produir les mateixes coses i que tothom haja de treballar el mateix temps. A pesar d'açò, la teoria neoliberal dominant no vol ni sentir parlar d'estes coses; ans al contrari: hi ha qui ha dit que haurem de treballar més per a eixir de la crisi i ens retarden l'edat de jubilació. Però açò ha de canviar, per això hem de votar algú que porte un altre discurs als parlaments.

• Macc

Estic a favor de la reducció de la jornada laboral. Però també es precis coneixer que, encara més en temps de crisi, les empreses no acceptaran mai reduir la jornada laboral i mantindre salaris.
    La societat ha de estar disposta a compartir el treball. La situació en la pràctica es la mateixa que es dona amb els ERO temporals: ningú va al carrer pero tots treballen i cobren menos hores (amb subsidi d'atur).

• Ernest

Si no som realistes no anem a cap de lloc, jo soc autònom amb quatre assalariats al meu càrrec i estic segur que una mesura com aquesta no sols no em permetria contractar a un nou treballador sinó que posaria en greu perill la continuïtat dels altres. Una decisió així de sobte i mal plantejada tindria conseqüències catastròfiques en el mercat de treball.
    Això se podria fer en una societat ben cohesionada en una clara consciència de grup, just tot el contrari al que ara tenim com a societat valenciana. estem a anys llum.