Compromís demana inspeccions i fortes sancions contra l’explotació dels collidors valencians

Publicat el en Economia i Ocupació

El diputat electe de Compromís-Equo al Congrés, Joan Baldoví, ha informat que una de les primeres iniciatives “serà defensar els interessos dels treballadors i treballadores de la taronja, que estan patint una explotació brutal per part de les ETT en tot el territori valencià”. Per això, Baldoví ha anunciat que portarà una bateria d’iniciatives “per a que les inspeccions de treball perseguisquen i imposen fortes sancions a les empreses que estan explotant als collidors, els quals cobren huit euros per deu hores de treball, segons han denunciat en la premsa”.

Des de Compromís han detectat que molts magatzems de taronges de la Ribera, el Camp de Morvedre o la Safor, entre d’altres comarques de tradició citrícola, han optat per derivar la contractació de collidors i de personal de magatzem a ETT, les quals estan pagant salaris molt baixos i sense justificar. De fet, el portaveu d’agricultura en els Corts Valencianes de la coalició, Josep Maria Pañella, ha assegurat que es coordinarà amb Baldoví, “per tal de presentar iniciatives perquè les administracions actuen amb contundència, segons les seues competències, per acabar amb estes pràctiques que ratllen l’esclavitud”.

Per a Pañella, “la situació és greu perquè amb esta situació d’explotació laboral s’estan produint casos preocupants. Per una banda, les ETT no contracten a collidors experts i qualificats i estos estan sense treball en temporada alta, quan sempre han treballat. I per l’altra banda, ens trobem que amb els salaris que estan pagant les ETT, la gent fuig de treballar en la taronja, condemnant més a mort la nostra agricultura, i per això, és urgent que des del Consell i des de l’administració central es prenguen mesures urgents i dures”.

Des del grup parlamentari en les Corts ja han iniciat la coordinació amb el nou diputat de Compromís a Madrid, “per a exigir una actuació impecable i ràpida de la inspecció de treball, tal com demanen els sindicats, perquè no podem esperar a que passe la temporada alta de la taronja”, segons ha declarat Joan Baldoví, qui ha reiterat que la defensa dels treballadors i treballadores del sector, “són una prioritat per a Compromís, que està al Congrés per a defensar els interessos de les valencianes i els valencians”.

• Germà Miralles

Notícies com aquesta defensant els collidors/traballadors però també llauradors, sector turístic, industrials, tecnològic, autònoms, xicotetes i mitjanes empreses, farem que el votant ppsoe passarà a votar-nos les pròximes eleccions. MOLT BONA NOTÍCIA, ENDAVANT.

• O pegar-li foc a les ETTs, com segons tinc entés van fer els vascos. Ara en serio, aquestes empreses cal que desapareisquen, només amb inspeccions contundents no crec que es puguen controlar els abusos, el que es fa de baix mà és incontrolable. A mi particularment no m'afecta, però sé que estan fent molt de mal. Seguiu així.

• Fdo Cardona

Ya es hora de que los afectados se vayan poniendo las pilas, esto no es solo de los cojedores, hay que ver que van hacer en los almacenes, y donde estan cada uno de los delegados sindicales, que por supuesto pueden y deben de ir de tajo en tajo, de almacen en almacen, levantando denuncias con testigos, de todas las situaciones ilegales, asi es como se defienden las cosas día a día, animos y a pelear por las cosas que nos parecen justas, no tenemos otras maneras de defendernos que peleando y estan unidos. Fdo cardona

• Josep Vi

Potser no siga cosa dels delegats, a la millor és el advocat del sindicat que no vulga fer-se càrrec del cas, o la cúpula del sindicat o la inspecció qui no faça cas, que ja semblem la Espe,,,