En castellano | In English

La coalició de les tres forces polítiques de Compromís el BLOC NACIONALISTA VALENCIÀ, INICIATIVA DEL POBLE VALENCIÀ i ELS VERDS-EE és l’aposta que fem des del valencianisme progressista, l’esquerra moderna i l’ecologisme polític per oferir una alternativa electoral útil, digna i il·lusionant a les ciutadanes i ciutadans del País Valencià.

Esta coalició representa la voluntat d’articular electoralment el tercer espai polític, un espai valencià de progrés per canviar l’actual estat de les coses, per canviar les formes de fer política que ens ha dut a vergonyosos espectacles absolutament allunyats de la nostra manera d’entendre la responsabilitat política. Ens hem unit per a cooperar i sumar generosament. Reconeixent i acceptant les nostres diferències, però esforçant-nos per saber trobar els punts de confluència, la nostra complementarietat i deixant que cadascú aporte allò que el caracteritza.

Des del valencianisme progressista, l’esquerra renovada i transformadora, i l’ecologisme polític, ens presentem com la tercera força política valenciana, com l’alternativa que el país necessita. Ens presentem sense dependències de ningú, i amb les mans netes, perquè no tenim imputats, ni vergonyes que amagar. No estem ací per a forrar-nos, ni tampoc per a fer mèrits davant de Madrid. Estem al servei de les valencianes i els valencians.

Ens presentem avalats per la faena feta des de centenars d’Ajuntaments, des del grup parlamentari COMPROMÍS on hem estat l’oposició clara i contundent al govern del Sr. Camps, on hem portat la veu de la ciutadania i la societat civil per parlar dels problemes reals de la nostra societat. Avalats pel volum de propostes que hem fet en les Corts Valencianes per aconseguir un país cohesionat on es garantisca l’autonomia, la dignitat i la igualtat de totes les valencianes i valencians.

Ens presentem units perquè ja portem quatre anys treballant junts, demostrant que en política no tots som iguals, treballant al costat del teixit social d’este país, pròxims a la ciutadania per escoltar els seus problemes, per denunciar les injustícies que pateix i, sobretot, per proposar solucions als greus problemes amb què la nostra societat s’enfronta. Venim de tradicions polítiques diferents, però hem apostat per la voluntat de cooperació, la gestió de la pluralitat i el respecte a les diferències. Per damunt de les diferències ens uneix una visió compartida del País Valencià que volem.

Volem un país més democràtic, amb una manera de fer política transparent, honesta i al servei dels interessos de la majoria. Volem un país de ciutadans i ciutadanes actius, participatius, informats i formats, conscients i transformadors. Un País Valencià de ciutadans il·lusionats i implicats en la política, on ningú haja d’avergonyir-se dels seus governants, ni renunciar al seu paper actiu en política. Volem un País sense la imatge de la corrupció i el “vale todo” que representa el govern del PP.

Volem un nou model de desenvolupament sostenible que pose l’èmfasi en superar les carències del model econòmic vigent, desballestat a causa de l’excessiu pes del monocultiu de la rajola, la marginació en els pressupostos de l’Estat i la irresponsabilitat i fracàs de les polítiques econòmiques del PP. Cal variar les pautes de desenvolupament per afrontar els reptes de la internacionalització de les empreses valencianes, l’augment de la productivitat, el suport a l’I+D+I, l’economia verda, l’aprofitament dels jaciments de treball lligats a les necessitats de les noves tecnologies amb futur.

Volem un país que defense el seu territori, els seus valors naturals, el seus paisatges i la seua riquesa ecològica. Volem un país sostenible i verd, que es desenvolupe aprofitant el seus recursos naturals, sense esgotar-los ni destruir-los. Volem un país que fonamente el seu progrés en la sostenibilitat i que genere llocs de treball i prosperitat basant-se en les energies renovables, el reciclatge i la recuperació, l’agricultura ecològica, el turisme verd i les indústries netes, fent un ús més eficient i responsable de recursos tan bàsics com l’aigua i l’energia.

Volem un país més just, equitatiu i solidari on la sanitat, l’educació, la cultura, els ajuts per a les persones dependents, els transports públics i el treball estable, digne i segur, siguen prioritaris. Un país on l’interés general estiga per damunt dels pelotazos, dels grans esdeveniments i dels negocis especulatius. Volem un país on la riquesa la disfruten tots. Un país obert i tolerant, que treballe activament per la integració dels nousvinguts i siga avantguarda en polítiques d’igualtat de gènere, conciliació de la vida familiar i laboral, igualtat de drets civils i protecció dels més desafavorits.

Volem un país que amplie el seu autogovern i que respecte la pluralitat. Som una nacionalitat històrica i volem comptar amb un Estatut digne, amb les màximes competències, sense barreres electorals que impedisquen la pluralitat política. Un país visible a Espanya,Europa i el món. Estem farts de rebre un finançament injust, d’estar en la cua d’inversions, de no comptar en les grans decisions de l’estat a causa de l’abdicació i el sucursalisme que els partits centralistes mostren quan toca ser reivindicatius.

Volem un país on el valencià siga una llengua de primera, amb futur. Volem un país orgullós de la seua identitat com a Poble, que recolze la seua rica tradició cultural, musical, festiva, literària…. Volem poder accedir a tots els canals audiovisuals que s’expressen en la nostra llengua. Un país en què els mitjans de comunicació públics estiguen per afavorir la vertebració del territori, informar amb objectivitat i dinamitzar la indústria cultural pròpia, situació radicalment oposada a l’actual funcionament de RTVV, que margina el valencià, incomplix la seua llei de creació i vulnera el dret de la ciutadania a rebre informació plural i veraç a l’actuar com a instrument de manipulació del PP.

Aspirem a transformar este país, perquè cal que la política valenciana es dirigisca a solucionar els problemes, a generar progrés sostenible i benestar per als seus ciutadans. No podem seguir per més temps enrocats en un model econòmic que només genera desocupació, precarietat del teixit productiu, tancament d’empreses i ens porta a ser líders en manca de llits hospitalaris, fracàs escolar, finançament precari de les universitats públiques, degradació democràtica, privatització i precarització de la societat del benestar i destrucció del territori i del medi ambient.

Esta coalició és la resposta políticoelectoral de l’espai valencià de progrés, l’aposta per donar-li futur a la tasca del COMPROMÍS, per articular un nou País, basat en nous valors i noves respostes. BLOC-INICIATIVA-VERDS: COALICIÓ COMPROMÍS és l’alternativa a les polítiques fracassades del PP i el sucursalisme i la debilitat de l’oposició del PSPV.

El Bloc Nacionalista Valencià, Iniciativa del Poble Valencià i Els Verds-Esquerra Ecologista configuren aquest compromís amb una perspectiva oberta, de col·laboració i de confluència amb totes aquelles expressions organitzades o de treball individual que puguen compartir els trets bàsics de l’acord amb la perspectiva d’activar a l’ample sector de la societat valenciana que aspira a protagonitzar un projecte de veritable progrés, de benestar durador, de sostenibilitat ambiental i de dignitat com a Poble.

Esta coalició està oberta a la incorporació d’entitats i persones per reforçar la pluralitat i la força d’este projecte polític. L’esforç en aquest sentit es generalitzarà al màxim i serà un objectiu central de la coalició. La coherència en el treball conjunt fet en els darrers temps a través de COMPROMÍS i les propostes prioritàries per les quals treballarem, és complementa amb una voluntat explicita d’estabilitat i continuïtat dels acords més enllà de les pròximes eleccions, per aconseguir ser decisius en la política del País Valencià d’ara mateix i del futur.

Esta coalició fa una crida a la societat civil valenciana a participar de la necessària rebel·lió democràtica que exigix un moment tan exigent com l’actual, amb una degradació política que ens avergonyeix i amb una crisi econòmica de gran magnitud que genera atur, empobriment i degradació ambiental. Fem una crida a les valencianes i valencians a la participació, l´il·lusió i l’acció, a no deixar-se portar pel pessimisme i l’abstenció. Una altra manera de fer política és possible. Entre tots podem demostrar que és possible la unitat en la diversitat, que és fals que tots siguem iguals i que si volem, podem canviar el nostre país.