Dimecres que ve dia 20, a les 10 hores, la sala de conferències del Centre Cultural serà la seu de la presentació del Pla Estratègic de Foment de l’Ocupació d’Almussafes, iniciativa per a combatre l’atur de la localitat, que està dotada amb una cobertura pressupostària superior als 400.000 euros per a l’exercici del 2013.

L’alcalde, Albert Girona i la regidora d’Ocupació, Mª Carmen Santos Juanes intervindran en l’acte, en el qual també estaran presents el president de l’Associació d’Aturats Actius d’Almussafes (ADA), José Antonio Ros, el president de la Cooperativa Agrícola i Ramadera (COAGAL), Salvador Girona, i la presidenta de l’Associació d’Empresaris i Comerciants d’Almussafes (AECAL), Mª Dolores Duart, ja que tots aquests agents locals – juntament amb alguns membres de l’Associació de Propietaris del Parc Industrial Rei Juan Carlos I (APPI) i sindicats – han brindat la seua col·laboració, plantejant suggeriments per a la redacció del pla.

Així mateix, a les 19 hores de la vesprada, el pla es presentarà públicament als veïns i veïnes d’Almussafes en un acte públic que se celebrarà en la sala d’actes del propi Centre Cultural, amb l’objectiu de dotar la iniciativa de la major difusió entre els diferents col·lectius.

Reduir la taxa de desocupació en la localitat

L’objectiu d’aquest ambiciós Pla Estratègic de Foment de l’Ocupació radica a estimular la generació de llocs de treball per als empadronats a Almussafes, a més d’impulsar la creació de noves empreses, a través de l’articulació de sis línies d’actuació estratègica, posteriorment desplegades en uns programes d’acció, unes bases i unes ajudes econòmiques, amb l’objectiu de crear ocupació i complementar les mesures adoptades des d’altres administracions.

Per la plena ocupació a Almussafes és el lema que esgrimeix la corporació municipal per a la posada en funcionament d’aquest programa de foment de l’ocupació, redactat des de l’Agència de Desenvolupament Local de la població.

A més d’informar de les línies estratègiques que doten de contingut el pla i de les quanties econòmiques amb les quals estan pressupostades les mateixes, durant la roda de premsa s’informarà de les bases de cadascun dels quatre programes d’acció: Ajudes a les empreses que contracten a veïns i veïnes d’Almussafes, Borsa de Treball Local, Ajudes a Emprenedors i contractacions en el sector agrari.