BLOC-Compromís portarà als municipis en què té representació, començant per Vila-real on té responsabilitats de govern, una proposta per a “bonificar l’IBI a ONG i entitats que exercisquen activitats econòmiques essencials per a la ciutadania”. Aixi ho ha explicat la portaveu adjunta de BLOC-Compromís a Vila-real i edil de Serveis Socials en la ciutat de la Plana Baixa, Mònica Alvaro, junt amb el portaveu de Compromís en la Diputació, Enric Nomdedéu. “La finalitat d’aquesta bonificació de l’IBI enllaça perfectament amb la nostra línia de treball: ajudar i fomentar la creació de llocs de treball, premiar a les ONGs i entitats socials que treballen per les persones i rebaixar la pressió fiscal sobre la cultura local que esta sofrint un IVA al 21% que amenaça amb acabar amb ella”, explica Alvaro.

La proposta d’Alvaro, que des de Compromís en la Diputació es traslladarà a la resta de municipis de les comarques de Castelló, es basa en la Llei 16/2012 de 27 de desembre de mesures tributàries, que va entrar en vigor al Gener d’enguany i que en l’article 74, en el punt 2.4 permet bonificacions potestatives en l’Impost de Béns Immobles”.

La iniciativa, que es presentarà en el pròxim ple de Vila-real, insta a “incorporar un nou punt en l’ordenança fiscal de l’IBI per a “bonificar fins al 95% de la quota als immobles en què es desenrotllen activitats econòmiques que siguen declarades d’especial interés o d’utilitat municipal per concórrer circumstàncies socials, de foment de l’ocupació…que justifiquen esta declaració”.

D’esta manera, segons expliquen Nomdedéu i Alvaro, “s’afavorirà la labor que centenars de ONG i entitats cíviques estan desenrotllant a Vila-real i en el conjunt de la província per a ajudar als més desfavorits, per a fomentar l’ocupació o per a impulsar activitats socioculturals essencials per als seus municipis i els seus veïns”. Altres muncipis on BLOC-Compromís té responsabilitats de govern ja han anunciat que presentaran aquesta proposta, com és el cas de Moncofa.

Per altra banda, la comissió de presidència de la Diputació provincial de Castelló debatrà dimarts la moció presentada pel grup Compromís a la Corporació provincial per tal d’activar de forma urgent mecanismes per activar menjadors d’estiu pels escolars sense recursos a tota la província, una iniciativa pionera posada en marxa ja en Vila-real, on Compromís té responsabilitats de govern.

Enric Nomdedeu, com a portaveu de Compromís a la Diputació ha donat relleu al fet que “som una oposició responsable, quan governem no oblidem les nostres promeses i som tal volta el únic partit que és capaç de dir i fer el mateix quan governa que quan està a l’oposició”.