La regidoria de Serveis Socials de Vila-real dirigida per l’edil de Compromís, Mònica Alvaro, farà una altra entrega aquest estiu de vals per valor de 12.000 euros a les entitats socials encarregades de repartir aquests xecs d’alimentació entre les famílies a les quals assisteixen i que estan patint major dificultat. Aquesta ha estat una de les prioritats marcades durant la darrera reunió de coordinació de Serveis Socials i les associacions locals.

El nou pla extraordinari d’estiu forma part del Programa Alimentació Necessària i segons les paraules de la regidora de Compromís: “torna a fer-se efectiu en el moment que la ciutadania més ho necessita”. Aquest pla pretén dotar a les diverses entitats locals: Càritas Interparroquial, Joventut Antoniana, Creu Roja i les Conferències de Sant Vicent de Paül, d’un altra entrega de vals per a la compra d’aliments de primera necessitat.

Segons ha explicat la regidora de Compromís, Mònica Alvaro, serà a partir del 16 de juliol quan, està previst que aquestes entitats tindran ja al seu abast diferents xecs de 20 i 10 euros que es podran canviar per queviures en els supermercats Consum de la ciutat.

Aquesta nova entrega ha estat valorada molt positivament per part de les entitats locals, ja que permetrà que les famílies amb més dificultats econòmiques puguen afrontar d’una manera diferent els mesos d’estiu, “especialment el mes d’agost on, atenent a les vacances, hi ha una davallada notable tant del personal de Serveis Socials com dels mateixos voluntaris de les associacions”, ha assenyalat Alvaro.

“Per a nosaltres el mes d’agost és un mes altament complicat, especialment per a les famílies amb xiquets perquè ja no es compta amb cap ajuda de menjador. Es tractava d’una prioritat per a les associacions i compartida per Serveis Socials poder garantir una alimentació correcta als més menuts també durant les vacances” segons ha explicat la regidora de Compromís qui detalla que “amb aquesta fórmula les famílies poden administrar-se d’una manera còmoda i anònima al mateix temps que es fa front a diverses caresties de la llar que, sense aquestos xecs, són difícils d’aconseguir”.

La responsable de Serveis Socials ha indicat que, amb aquesta nova entrega de vals, són ja 18.000 euros els entregats mitjançant el programa Alimentació Necessària i ha detallat que el funcionament del repartiment de xecs no canvia, ja que són les entitats locals, Càritas, Joventut Antoniana, Sant Vicent de Paül i Creu Roja, les que continuen fent el repartiment dels vals de compra entre les famílies que també són usuàries de Serveis Socials, “sols que, aquest cop, i de forma previsora, es dobla la quantitat econòmica assignada, ja que la situació estival així ho requereix”.

“Això no vol dir que tanquem les portes i marxem, solament que es fa prioritària una major previsió d’alimentació com que no està la possibilitat d’acudir a cap menjador escolar ni cap beca durant el mes d’agost” ha assenyalat la regidora de Compromís qui en nom de les associacions manifesta que, “per a tots nosaltres la prioritat marcada, com sempre, són aquelles famílies amb menors a càrrec”.

Durant el transcurs de la reunió de coordinació social, també es van tractar altres temes que es porten conjuntament des de Serveis Socials i les associacions locals i també es va informar a les entitats del funcionament dels diversos programes que es porten a terme des de la regidoria com ara el PROMOU’13, les beques de material infantil o informació al voltant de les beques de menjador.