Compromís a les comarques centrals demana unitat i treball compartit per aconseguir rescatar la línia de tren Xàtiva-Ontinyent-Alcoi

Publicat el en Governs amb Compromís

Alcaldes d’Agullent, d’Albaida, Muro i Agres a més dels portaveus de Compromis a Xàtiva, Ontinyent i Alcoi parlem en taula rodona sobre el tren Xàtiva-Ontinyent-Alcoi.

En la cita, on estaven representades les comarques centrals -l’Alcoià, el Comtat, la Vall d’Albaida i la Costera-, s’ha analitzat la situació de la línia fèrria que vertebra les nostres comarques.

La cita a estat a partir de les 15,30h al restaurant ‘Escuela de Calor’, on després de compartir una jornada de treball i haver dinat junts, s’ha debatut sobre la situació del tren i del seguiment i tractament que li s’està donant tant per la societat, com pels partits polítics.

Han participat l’alcalde de Muro, Rafel Climent; el d’Agres, Josep Manel Francés; el d’Agullent, Jesús Pla; i el d’Albaida, Josep Albert; a més dels portaveus de Xàtiva, Cristina Suñer; el d’Alcoi, David Abad; el d’Ontinyent, Josep Francés; i el de la Vall d’Albaida, Joan Gilabert.

Els alcaldes i regidors de Compromís, han volgut denunciar per una banda, la situació de precarietat que pateix la línia, amb la reducció d’inversions, la falta de control dels viatgers i la falta de voluntat política per impulsar un tren per a treballadors que puguen anar a València, Alcoi, Ontinyent, etc. fent servir el tren i d’estudiants amb horaris adients sobre tot dilluns i divendres, a més del turisme amb millora d’instal·lacions i d’horaris pel cap de setmana, donada l’oferta turística que poden oferir les nostres comarques.

Per altra banda, han denunciat l’actitud del PP en no participar en cap de les activitats i comissions propostes pels ajuntaments i per les plataformes cíviques, i la del PSOE, en voler rentabilitzar, mediàticament i electoralment la problemàtica del tren, així com capitalitzar les reivindicacions que són i seran de tots, utilitzant a la resta d’alcaldes i regidors i deixant de costat a la resta de partits de les comarques centrals als mitjans de comunicació.

Per acabar, han anunciat que han presentat esmenes tant als pressupostos de la Generalitat Valenciana, com al de l’Estat espanyol, demanant més inversions, així com preguntes parlamentàries mitjançant el diputat de Compromís al congrés dels diputats, Joan Baldoví, i que esperen que esta línia no siga una desfeta més dels governs del PP, com ja ho han sigut la banca valenciana, la radio televisió valenciana i el València Club de Futbol.

• Joan Baptista

Hola a tots, com esteu?:

LÍNIA ALCOI-XÀTIVA: RENFE I ADIF ENS ESTAFEN ALS VALENCIANS.

Aquesta linía és vital pel País Valencià però restaurada tota la linía, transformada en Rodalía amb el sistema tarifari corresponent i més abaratit, una freqüència de pas d'almenys un tren cada dues hoes des de Xàtiva a Alcoi i al revés i fer unes tarifes especials pels estudiants de les subseus de la UPV i la UV d'Alcoi i d'Ontinyent. Compromís ha de fer una aposta fortissima de lideratge i deixar-se la pell en la revindicació, no estem en posicions de retroceso, molt alcontrari hem de potenciar els transports col·lectius i públics.

Sempre endavant companys !!!!

Moltissimes gràcies a tots i rebreu una cordial abraçada.

Visca la Corona d'Aragó !!!!