La regidora de Compromís per Vila-real al capdavant de Serveis Socials, Mònica Alvaro, ha anunciat que té previst, per a l’any que ve, augmentar la dotació econòmica dels convenis que té l’Ajuntament de Vila-real amb les entitats socials fins als 40.000 euros per poder ajudar a les famílies amb menys recursos a fer front a les despeses farmacèutiques.

Segons ha explicat Mònica Alvaro, l’actual legislació no contempla que l’administració local puga ajudar directament a les famílies a comprar medicaments ni tampoc avançar cap quantitat econòmica per poder fer front a la despesa sanitària. “Per aquest motiu i, fruit de les reunions que mantenim periòdicament amb les associacions locals, hem decidit que la fórmula més adient per ajudar a les persones amb dificultats econòmiques que no podem assumir aquesta compra bàsica i necessària és a través dels convenis que ja tenim”.

D’aquesta forma i, “d’aprovar-se el pressupost que hem dissenyat”, segons ha especificat la regidora, aquests 40.000 euros es dividirien de la següent manera: 21.000 euros per a Càritas Interparroquial, 13.000 euros per a Joventut Antoniana i 6.000 euros per a les Conferències de Sant Vicent de Paül “després de resoldre els problemes burocràtics que havien retardar la signatura d’aquest conveni”. Pel que fa a Creu Roja, l’altra entitat que també estaria inclosa, l’edil ha avançat que disposarà d’un conveni singular més endavant “on vindrà reflectida la gran tasca que fan per la ciutadania”.

“La dotació econòmica a través d’aquests acords signats amb les entitats locals l’hem anat augmentant considerablement en els últims anys”, segons ha destacat l’edil qui ha explicat que, l’anterior govern del PP, tan sols destinava 9.000 euros per ajudar a les associacions, concretament 5.000 a Càritas Interparroquial i 4.000 a Joventut Antoniana, l’any 2012 la dotació econòmica amb aquestes dos associacions va ser 21.000 euros i, al 2013, “la vàrem tornar a augmentar fins els 22.000 euros”.

La responsable de l’àrea ha afirmat que, actualment, totes les entitats socials de la ciutat, “en major o menor mesura”, proporcionen ajuda per a medicaments entre les famílies que atenen i ha detallat que la mitjana de despesa d’aquestes associacions és de 150 euros mensuals. “Es a dir, que cada associació està aportant al voltant de 1.800 euros a l’any a comprar medicaments bàsics per a les famílies a les que ajuden, inclosos els casos de xiquets amb malalties respiratòries que necessiten medicaments preventius i algunes vacunes que no entren en el calendari oficial però que prevenen, fins i tot, de meningitis”, assegura l’edil.

La regidora de Compromís ha recordat que “per desgracia, hi ha molta gent que no pot fer front de cap manera al co-pagament farmacèutic, gent que no pot avançar els diners en medicaments, i casos realment tristos de malalts com ara diabètics, per exemple, que necessiten d’insulina o trastorns greus i, sobretot crònics, que no poden costejar-se el tractament o que l’abandonen per manca de recursos”.

Finalment, la regidora de Compromís, Mònica Alvaro ha indicat que, pel que fa a les ajudes relacionades amb l’alimentació, continuarà amb el Programa Alimentació Necessària i ha avançat que la propera setmana “repartirem entre les quatre entitats xecs per a comprar aliments frescos per valor de 6000 euros” i ha recordat que “en un any de creació del programa haurem destinat 24.000 euros a aquesta ajuda directa a les famílies que tan bona acollida té per part de les entitats socials i que volem seguir mantenint l’any que ve”.

A més, Àlvaro ha indicat que es manté la dispensa d’aliments gràcies a una cadena de supermercats i a Protecció Civil que abasteixen de productes frescos a les entitats, “fruit també de les negociacions de Serveis Socials i de les reunions de coordinació amb les associacions per tal de detectar entre d’altres, els casos més urgents en la ciutat”, ha conclòs l’edil.