Compromís demana al plenari d’Ontinyent que inste a la Conselleria a revocar la resolució que suprimeix unitats escolars a la ciutat

Publicat el en Governs amb Compromís

El regidor d’educació, Pepe Pla, de Compromís, reclama la unió de tots els grups polítics municipals davant la “nova agressió” del Consell en mans del PP a l’educació pública.

El grup municipal de Compromís per Ontinyent ha presentat una moció al plenari d’aquest dijous a la qual demana que l’Ajuntament inste a la Conselleria d’Educació a revocar la resolució de 14 de febrer de 2014 per la qual s’eliminen unitats escolars i llocs de treball docent a diversos municipis valencians, i entre ells Ontinyent.

A la moció, que serà defensada pel Regidor d’Educació i portaveu suplent de Compromís, Pepe Pla, es reclama també que l’Ajuntament inste al Consell a renovar les negociacions amb els sindicats i representants de tots els sectors de la comunitat educativa per acordar unes noves condicions del arranjament escolar per al curs 2014-2015, i, així mateix, que el plenari done suport als acords aprovats ahir pel Consell Escolar Municipal en defensa de l’escola pública i la no supressió de les tres unitats afectades a Ontinyent.

Pepe Pla qualificava la mesura de la Conselleria de “greu agressió” a l’escola pública amb una resolució que, recordava, “s’ha publicat sense ni tan sols dignar-se a respondre a les al·legacions que es van presentar des d’Ontinyent. Van a condicionar la matrícula eliminant 3 aules, augmenten la mancança de professorat eliminant 5 docents, i ni tan sols es dignen a contestar a unes al·legacions que fins i tot va recolzar el PP d’Ontinyent, al que convidem a sumar-se a esta moció. Això sí, també els demanem que complisquen el seu compromís al darrer plenari, i defensen davant els seus companys que no ens eliminen estes unitats educatives. Dir una cosa ací i altra a València com està fent el PP és totalment demagògic”, afegia.

Des de Compromís s’ha destacat que l’arranjament plantejat per la Conselleria “és també un atac històric a l’ensenyament en valencià, a l’estar 155 unitats en valencià afectades per al curs que ve amb l’arranjament escolar aprovat. D’un total de 136 escoles públiques afectades per la supressió d’unitats en valencià i 5 d’elles seran tancades. Amb aquesta resolució no s’ha respectat el context sociolingüístic de les escoles, en uns casos han matat directament als centres, en altres han assestat un colp duríssim a la normalització de la nostra llengua en les grans ciutats”, assenyalen.

Per la seua banda, el portaveu de Compromís, Joan Gilabert explicava també que, a Ontinyent, l’increment de la ràtio a 30 alumnes per aula va incrementar l’oferta en 85 places d’infantil el curs passat, “oferta que ara es redueix amb la supressió de les 3 unitats i no amb la reducció de la ràtio incrementada”, havent de tenir-se també en compte que cap aula d’infantil de l’escola pública a la ciutat té les dimensions suficients per 30 alumnes.