La Comissió Mixta contra els Desnonaments fa balanç d’un servei que ha atès 117 persones en 2013 i es renovarà per a 2014.

El Servei d’Intermediació Hipotecària d’Ontinyent ha facilitat un total de 21 acords que han evitat el desnonament d’altres tantes famílies de la localitat. Així s’explicava a la reunió d’esta setmana de la Comissió Mixta per aturar els Desnonaments.

A la reunió de la Comissió Mixta s’explicava que dels 21 acords assolits 9 han estat de refinanciació, 5 de dació en pagament, 4 de suspensió del llançament, 2 d’arrendament de vivenda i 1 d’acord parcial. En total el servei d’assessorament ha atés un total 117 persones durant 2013, existint actualment 38 expedients en curs dins d’aquest servei que s complementa amb la tasca realitzada setmanalment per la Plataforma d’Afectats de les Hipoteques (PAH) d’Ontinyent.

Per altra banda, a l’apartat de precs i preguntes de la Comissió Mixta, i a petició del representant de Compromís, Vicent Xavier Vila, es va acordar la presentació d’una nova moció al plenari per reclamar la Modificació de la vigent Llei Hipotecària, en base a lleis desenvolupades tant a la Comunitat Autònoma de Catalunya com a la Comunitat Autònoma d’Andalusia.

A la proposta tractada a la Comissió es plantejava reclamar l’elaboració d’un cens d’habitatges buits propietat d’entitats financeres, el recolzament a la nova campanya de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, i la sol·licitud als grups polítics d’avançar cap a una nova legislació que penalitze la desocupació permanent d’habitatges de manera injustificada.