21 famílies eviten el desnonament gràcies al Servei d’Intermediació Hipotecària d’Ontinyent

Publicat el en Governs amb Compromís

La Comissió Mixta contra els Desnonaments fa balanç d’un servei que ha atès 117 persones en 2013 i es renovarà per a 2014.

El Servei d’Intermediació Hipotecària d’Ontinyent ha facilitat un total de 21 acords que han evitat el desnonament d’altres tantes famílies de la localitat. Així s’explicava a la reunió d’esta setmana de la Comissió Mixta per aturar els Desnonaments.

A la reunió de la Comissió Mixta s’explicava que dels 21 acords assolits 9 han estat de refinanciació, 5 de dació en pagament, 4 de suspensió del llançament, 2 d’arrendament de vivenda i 1 d’acord parcial. En total el servei d’assessorament ha atés un total 117 persones durant 2013, existint actualment 38 expedients en curs dins d’aquest servei que s complementa amb la tasca realitzada setmanalment per la Plataforma d’Afectats de les Hipoteques (PAH) d’Ontinyent.

Per altra banda, a l’apartat de precs i preguntes de la Comissió Mixta, i a petició del representant de Compromís, Vicent Xavier Vila, es va acordar la presentació d’una nova moció al plenari per reclamar la Modificació de la vigent Llei Hipotecària, en base a lleis desenvolupades tant a la Comunitat Autònoma de Catalunya com a la Comunitat Autònoma d’Andalusia.

A la proposta tractada a la Comissió es plantejava reclamar l’elaboració d’un cens d’habitatges buits propietat d’entitats financeres, el recolzament a la nova campanya de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, i la sol·licitud als grups polítics d’avançar cap a una nova legislació que penalitze la desocupació permanent d’habitatges de manera injustificada.